Zbožové srovnávače v zahraničí: Velká Británie

Dnes si krátce představíme, jaké podmínky se Vám naskytují při expanzi Vašeho online byznysu do zahraničí, v tomto případě do Velké Británie. Na tomto trhu existuje celá řada zbožáků, já bych se zaměřil konkrétně na ty, s kterými máme v rámci agentury zkušenosti a těmi jsou Kelkoo, Twenga, Idealo a Shopmania.co.uk.

Velká Británie představuje velikou příležitost, co se týče velikost trhu i kupní síly tamního obyvatelstva, nicméně si dovolím tvrdit, že je to velké příležitost pouze pro opravdu velké hráče, protože konkurence je opravdu vysoká a je potřeba počítat s mnohonásobně většími spendy, než je tomu v ČR a SK. Ecommerce má navíc v Británie stále rostoucí trend a podle serveru Ecommercenews tvořil v roce 2017 obrat online tržeb 16,4% podíl na celkovém obratu. Mimo to se Velká Británie může pochlubit také jedním z největších procentuelních počtů (poměr ke všem prodejům) nakupujících online ze zemí Evropy.

Teď už se ale podívejme na samotné zbožáky.

Pozn. Níže uvedené minimální hodnoty CPC se týkají fashion segmentu.

Kelkoo

Jedná se spíše o menší klasický zbožový srovnávač, který se zaměřuje na všechny možné spotřebitelské segmenty. Inzerce je povolena hned po podepsání úvodní smlouvy. Bidovat lze pouze na kategorii produktů.

Minimální CPC: £0,13

Nastavení bidu: Navýšení bidu v administraci nebo kontaktováním supportu.

Twenga

Jedná se o o ecommerce platformu, která mimo inzerci v Twenga síti – tzv. Smart LEADS , nabízí také aplikace Smart BID a Smart FEED, které umožňují správu biddingu ve Vašem Adwords účtu a optimalizaci Google Shopping kampaní. Stejně jako Kelkoo, se listováním produktů na Twenga dostáváte i do Google Shopping Ads. Optimalizace kampaní opět probíhá straně Twenga.

Minimální CPC: £0.01 (průměrné £0.19)

Způsob nastavení bidu: Fixní CPC pohybující se v určitém rozsahu.

Shopmania.co.uk

Shopmania funguje v mnoha zemích Evropy a její britská mutace je jedním z nejnovějších přírůstků. Podobně jako Kelkoo a Twenga se jedná o obecný zbožový srovnávač, jehož spuštění nezabere mnoho času. Velkou nevýhodou tohoto zbožáku je zobrazování fotek produktových karet, které ne vždy odpovídají produktům na dané kartě. Na druhou stranu se jedná o jediný srovnávač, kde si můžete sami upravovat výšku bidu i na úrovni produktů.

Minimální CPC: £0.03 – £0.06

Nastavení bidu: Nastavení v administraci. Je možné bidovat nejen na kategorie, ale i na samotné produkty.

Idealo.co.uk

Jeden z větších srovnávačů populárních hlavně v Německu a Francii. Na tom srovnávači lze konkurovat pouze kvalitou feedu a Vašich nabídek, tím pádem zde velkou roli hraje cena produktů. CTR lze pak zvýšit například získáním Idealo badge, či přidáním slevového kuponu. Za tento zbožák dochází ke zpětné fakturaci, je tedy nutné stanovit si rozumnou výši budgetu.

Minimální CPC: £0.24

Způsob nastavení bidu: Fixní CPC, nelze zvyšovat.

Nakonec bych rád dal pár obecných rad pro zbožové srovnávače, které se netýkají pouze expanze do Velké Británie, ale do zahraničí obecně.

  • Dopravu od určité částky zdarma
  • Konkurenceschopnou cenu dopravy
  • Možnost vrácení zboží zdarma
  • Názvy produktů a jejich popisků, by měly být psány britskou angličtinou a používat tak výrazy jí vlastní. Ve fashion segmentu, který řešíme pro Footshop je to například “trainers“ x “sneakers“
  • Vyplněné všechny potřebné i doporučené informace v administraci daného srovnávače
  • Správně nastavené všechny poskytované druhy platby (Paypal je nutností!)

Pokud o expanzi do Británie či jiných zemí přemýšlíte, chtěli byste tuto možnost prokonzultovat, či potřebujete pomoci se stávající kampaněmi, tak Vám s tím v Unikum rádi pomůžeme!