Skip to content Skip to footer

„Lidé také hledají“ – nový snippet od Googlu, o kterém možná nevíte

Nejedená se sice o nejžhavější novinku, ale i přesto, že Google novou funkci ve výsledcích vyhledávání spustil již v první polovině února (v neanglofonních zemích), tak zatím mohla zůstat mnoha zrakům utajena.

Jak je to možné? Důvodem je to, že tento snippet se ukazuje až po tom, co se po prokliknutí na web uživatel vrátí hned zpátky na původní stránku s výsledky vyhledávání, nebo-li udělá takzvaný short-click.

Jedním z hlavních impulsů pro zavedení této funkce je, jak uvádí Emily Moxley přímo na Google blogu , to, že uživatelé často používají dotazy, u kterých není vyhledávači hned jasné, co vlastně hledají. Proto pak často dochází k právě výše zmíněným short-clickům, jelikož obsah webu neodpovídá tomu, co uživatel hledal.

Zobrazení snippetu pro výraz „boty do terénu„

Snippet, jak lze vidět na obrázku výše zobrazí vždy přímo pod daným webem, na který uživatel kliknul (v tomto případě jsem klikl na první výsledek, který mi vyhledávač vrátil). Záměrně jsem vybral takový vyhledávací dotaz (boty do terénu), u kterého není úplně jasné, co vlastně hledám. Mohl bych hledat jak například pohorky, tak třeba běžecké boty do terénu což se pak odráží v dotazech, které se v boxu zobrazí.

„Lide také hledají“ se zobrazuje i na mobilních zařízeních, avšak ne v podobě boxu s šesti dotazy, ale v podobě carouselu nabízejícího celkem osm dotazů.

Zobrazení snippetu na mobilním zařízení pro výraz „nordic walking„

Odkud se tyto dotazy berou, není úplně jasné, ale jak uvádí web SISTRIX, tak se jedná vždy o dotazy přímo spojené s původním vyhledávacím dotazem nikoliv s obsahem daného webu. Zároveň se ale nejedná o související vyhledávací dotazy.

Související vyhledávací dotazy pro „boty do terénu„

Jaké z toho můžeme vyvodit závěry pro SEO? V první řadě je potřeba si připomenout, proč vlastně k short-clickům dochází a z toho při optimalizaci webu vycházet.

Doporučuji proto projít si alespoň následující krátký seznam:

  • Web nemá problém s rychlostí a načítáním
  • Prostředí webu je uživatelsky přívětivé a vstupní stránky poskytují jednoznačné informace
  • Obsah webu je aktuální
  • Web nemá problémy s funkcionalitou (například funguje výběr parametrů u produktů)
  • Obsah webu je relevantní pro dané vyhledávací dotazy
  • Meta titulky a meta popisky přesně popisují obsah dané stránky

Na začátek stránky