3 způsoby využití analýzy klíčových slov v e-mailingu


Analýza klíčových slov je bezesporu základním kamenem téměř pro veškeré SEO aktivity ať už se jedná například o tvorbu nových vstupních stránek, návrh informační architektury webu či optimalizaci copy. Kromě dalšího běžného využití v PPC však může analýza klíčových slov posloužit i pro další online kanály. Jedním z těch méně diskutovaných je pak e-mail marketing.

Využití sice pravděpodobně nebude mít tak široké, jako tomu je u SEO aktivit, nicméně v e-mailingu může sloužit jako pomocný odrazový můstek při plánování kampaní a očekávat lze také zlepšení metrik jako jsou míra otevření a míra prokliku.

Inspirace pro témata kampaní

Ať už s e-mailingem teprve začínáte, a nebo už máte nějaké kampaně za sebou, analýza klíčových slov vám může pomoci s výběrem tématu nové kampaně. Orientační metrikou pří výběru je jednoduše hledanost vybraného klíčové spojení, jelikož se dá usuzovat, že čím vyšší hledanost, tím větší je i zájem o dané téma.

V případě e-shopů pak budete pracovat především s kategoriemi produktů.

Příklad:

V tomto případě se můžeme zaměřit třeba na položku „komody“ a pokusit se postavit kampaň okolo této kategorie kampaň. Tím máme vybrané hlavní téma, které pak můžeme blíže specifikovat tím, že se zaměříme na long-tailové výrazy.

Jelikož z analýzy klíčových slov vyplynulo, že lidé mají zájem o komody z masivu a specificky ještě z konkrétních materiálů. Kampaň pak v tomto případě můžeme postavit na výběru komod z masivu a rozdělit ji do sekcí podle druhu materiálu.

Nejstylovější komody z masivu

  • Výběr komod z dubu
  • Výběr komod z borovice
  • Výběr komod z ořechu

Tvorba chytlavého předmětu

Dobře postavený předmět může velice pozitivně ovlivnit open rate emailů. Kromě poutavých prvků, jako jsou například různé emoji symboly, zde však velkou roli hrají také klíčová slova. Stejně jako u výběru tématu i zde platí, že čím větší hledanost, tím větší by měl obecně být i zájem. Nicméně je třeba brát v potaz i relevanci a cílový segment v případě, že lze databázi segmentovat podle nákupního chování.

V předmětech e-mailů lze velice dobře manipulovat s klíčovými frázemi odkazujícími na cenu:

Příklad:

Komody levně? U nás rozhodně! Navíc si u nás najdete i skvělý výběr komod z masivu z různých druhů dřeva.

U nás kuchyně levně určitě pořídíte! S akčním kódem získáte 20 % na celý nákup. Ale už jen pár dní!

Úprava copy mailu

V poslední řadě můžete analýzu klíčových slov použít také pro úpravu samotného těla zprávy– například při tvorbě nadpisůzvýraznění klíčových spojení a tvorbu anchor textů. Zakomponování klíčových slov může zlepšit čitelnost copy a zvýrazněné anchor texty v podobě klíčových slov mohou pozitivně ovlivnit míru prokliku na web.

Příklad:

Máme komody do každé místnosti

Výběr máme opravdu široký! Vedle komod do ložnice a do koupelny máme také například i stále více oblíbené komody pod televizi. Mimo to u nás najdete různá barevná a materiálová provedení jako například bílý lesk či komody z masivu.


Závěrem bych rád zdůraznil, že analýza klíčových slov je často velice objemný dokument, jehož zpracování je rovněž velice časově náročné. Byla by proto škoda nevyužít její plný potenciál, jelikož může být klíčem k úspěchu v mnoha online kanálech.

Pokud ve Vás článek vzbudil zájem, avšak stále si nejste jisti využitím analýzy pro e-mailing, tak Vám s tím v Unikum rádi pomůžeme stejně jako se samotnou tvorbou analýzy klíčových slov.