Hodinové dotace: Není balíček jako balíček

Každá spolupráce začíná několika nezbytnými kroky, bez kterých se neobejdeme. O tom, jak u nových projektů začínáme, jsme se už rozepsali v článku Od poptávky po první report. Nyní na toto téma trochu volně navážeme a budeme se věnovat období po auditu, kdy přecházíme k samotné správě. Na tu si totiž v rámci každé z oblastí (PPC, social, zbožáky…) stanovíme hodinovou dotaci na činnosti, do kterých se naši specialisté pustí. Hodiny můžeme totiž řešit dvěma způsoby: buď si stanovíme přesně definovanou časovou dotací na konkrétní kanál či oblast, nebo vytvoříme balíčkové řešení. A právě to bychom vám nyní rádi přiblížili.

V praxi se jedná o to, že si stejně jako v první variantě vyčleníme hodiny na váš projekt, vytvoříme si komplexní balíček, který budete mít neustále pod kontrolou. Zároveň si ale odsouhlasíme to, že máme možnost s hodinami flexibilně hýbat na úrovni zdrojů dle aktuálních potřeb projektu a kampaní, což může být jednodušší pro obě strany: klienta i agenturu.

Abychom si to převedli do praxe a ukázali na příkladu, představte si modelovou situaci, kdy:

  • spravujeme PPC kampaně v Google a Skliku s časovou dotací 10 hodin
  • spravujeme Social Ads s časovou dotací 10 hodin
  • staráme se o e-mail marketing s časovou dotací 4 hodiny
  • a staráme se o zbožové srovnávače s časovou dotací 3 hodiny

Co se stane, když nastane období, kdy neprobíhá žádná akce na projektu a komunikace jednoho kanálu je tlumenější a my spatříme potenciál rozvíjet komunikaci a podporu businessu na kanálu jiném?  Například budeme chtít podpořit výkon zbožových srovnávačů, které dokážou přinést hezké tržby, zatímco na sociálních sítích se dočasně budeme věnovat brandové komunikaci?

Situace může být ale i opačná, třeba se společně rozhodneme pro intenzivnější kampaň na sociálních sítích, na kterou bude potřeba více hodin, než běžně ve standardní správě máme – prvním krokem tak nemusí být nutně navýšení hodin, ale díky balíčkovému řešení můžeme, s ohledem na efektivitu, přealokovat hodiny z ostatních zdrojů a krátkodobě hodiny využít na jiný zdroj, a tím mu dopomoci k lepším výsledkům. Balíček je tak čistě o pružnějším využití hodin.

Obě varianty mají své výhody a vždy záleží na konkrétním projektu, zda se pro něj balíčkové řešení hodí, či se bez něj obejdeme a zvolíme přesně danou hodinovou dotaci. Ne každý marketingový mix, projekt či obor takovouto flexibilitu vyžaduje nebo umožňuje. 

Naše balíčkové řešení tedy neznamená, že máme univerzální marketingovou šablonu a jako mávnutím kouzelné hůlky dokážeme zázraky a kopírujeme jeden postup na všechny klienty. Tak to v našem oboru (nebo řemesle?) bohudík nefunguje. Mimo to, individuální přístup je něco, na čem si velmi zakládáme, což se snažíme odrážet ve všech oblastech našeho působení. Pokud nevíte, které řešení by pro vás bylo to pravé, spojte se s námi, my vám se vším rádi pomůžeme!