Co dělá PPC specialista? Jak funguje standardní měsíční správa?
Je pro vás práce PPC specialistů blackboxem a něčím neidentifikovatelným? Nevíte, za co ve správě platíte? Nevíte, proč je vůbec správa potřebná, když kampaně jsou už nastavené? Pojďme si ukázat část práce specialisty, která vám objasní, do čeho investujete svoje peníze.
Co si klient myslí, že specialista dělá?
- Specialista doplní nová klíčová slova do kampaní.
- Specialista obmění textovou reklamu a nasadí nové bannery.
- Specialista upraví rozpočty, zvýší nebo sníží útratu.
- Specialista zkontroluje tržby a upraví bidy.
- Nakonec to vše vyreportuje.
Co doopravdy specialista dělá?
Kromě výše zmíněných činností, které jsou pro specialistu samozřejmostí, musí specialista:
- Pečlivě sledovat vývoj automatických strategií a plnění cílů, které se v průběhu času mění.
- Před úpravou automatické strategie musí detailně analyzovat metriky, aby tak mohl udělat správné rozhodnutí.
- Neustále kontrolovat výkonnost svého účtu, tržby a efektivitu. Kromě toho také konverzní poměr, trend návštěvnosti a transakcí, které musí být sladěny s dalšími zdroji návštěv.
- Sledovat trend vývoje e-shopu nejen v rámci měsíce, ale i kvartálu a celého roku.
- Porovnávat vývoj e-shopu meziměsíčně a meziročně, identifikovat výraznější změny, v případě propadů analyzovat příčiny.
- Analyzovat vývoj všech zdrojů a navrhnout správnou alokaci rozpočtů do marketingových nástrojů.
- Sledovat prodejnost produktů, kategorií a značek, porovnávat je a následně promítat do propagace.
- Sledovat web klienta, jeho funkčnost, neohlášené akce, propagace, novinky, které následně musí zapracovat do účtu.
- Připravovat strategie propagace ve spolupráci s ostatními odděleními.
- Pravidelně komunikovat s projektovým oddělením a podle potřeby i s klientem.
- Vykonávat nespočet optimalizačních kroků v účtech, sledovat trendy a novinky v oboru, které následně testuje a implementuje.
Všechny tyto činnosti nemusí být v účtu viditelné. Nemusí dojít k nasazení nové kampaně nebo nového banneru, aby se započítaly do správy. Její součástí je totiž mnoho důležitých činností, které jsou potřebné k dlouhodobému růstu businessu a odhalování problémů.