Jak připravit sociální sítě na Vánoce?
Sociální sítě jsou v dnešní době neodmyslitelnou součástí marketingového mixu spousty firem. Připravili jsme si pro vás proto pár tipů – na co nezapomenout a jak se do toho obout se vší parádou.
Buďte aktivní
Vaši followeři o vás musejí vědět. Rozvrhněte si, kdy budete postovat příspěvky, jak často budete aktivní, a hlavně nezapomínejte na pravidelnost. Pokud si nastavíte, že budete přidávat dva příspěvky týdně, tak je opravdu přidávejte. V tomto období neuškodí, když frekvenci svých příspěvků navýšíte. V případě, že jste schopni produkovat kvalitní content i 2x denně, využijte toho. Lidé budou hledat inspiraci z velké části i na sociálních sítích, tak buďte vidět.
Giveaway
Všichni mají rádi soutěže a všichni rádi dostávají dárky. Obdarujte před Vánocemi své followery, ale pozor, s rozumem. Myslete na to, co od této akce očekáváte. Jaká jsou KPIs?
Je to vyšší číslo followerů? Brand awareness? Prodeje? S vysokou pravděpodobností vám stoupne míra opuštění košíku. Buďte proto připraveni a vytvořte emailové a remarketingové kampaně.
Upravte profilové a úvodní obrázky
Trochu se odvažte. Dejte na logo třeba Santovu čepičku nebo vánoční světýlka. Pohrajte si s vizuály a nezapomínejte na všechny sociální sítě, které využíváte.
Vánoční content
Znáte svoje vánoční top sellery? To je dobře, jejich fotky se vám budou přes tyto svátky klidu a pohody hodit. Každopádně se zkuste trošku víc přiblížit svým followerům a nabídnout jim obsah plný vánoční atmosféry.
Využít při tom můžete nejrůznější formáty, např. i interaktivní prezentaci. Zapojte kreativitu a pusťte se směle do toho. Nápaditost a odlišnost od konkurence vaši fanoušci ocení.
Speciální nabídka
Nakoupili už u vás všichni vaši followeři? Pokud ne, zkuste přes vánoční období využít speciální nabídku právě pro ně. A to ať už jako organický příspěvek, tak jako placenou reklamu. Nabídněte jim unikátní promo kód, přes který budete objednávky jednoduše trackovat, a nasaďte Facebook pixel na web.
Brandový vánoční hashtag
Připravte si vánoční brandový hashtag a využívejte ho ve svých příspěvcích. Motivujte i vaši komunitu k jeho používání.
Pokaždé, když jej někdo použije, ukažte mu, že si ho vážíte, a reagujte na takto označené příspěvky.
Rozjeďte to eventem
- Pozvěte influencery
Influenceři hýbou sociálními sítěmi. Pokud už máte své, pozvěte je na event a vytvořte pro ně nezapomenutelný zážitek.
- Streamujte
Event streamujte. Můžete ho využít např. k představení vánočních novinek nebo ukázky ducha Vánoc.
- Udělejte takeovers
Zapojte své influencery k takeovers. To znamená, že si vezmou na starost na jeden den vaše Instastories. Může se jednat i o delší kampaň ke zmiňovanému představení novinek.
Odpovídejte hned
Zkraťte časovou prodlevu při odpovídání na zprávy na co nejmenší dobu. Snažte se být neustále na příjmu a okamžitě odpovídat na dotazy ve vašich inboxech. Nezapomínejte, že Facebook čas trackuje a ukazuje ostatním uživatelům, jak rychle na zprávy odpovídáte.
Proškolte své zaměstnance a připravte si komunikační plány. Zákazníci se nejčastěji budou dotazovat na dostupnost produktů, případně jejich naskladnění, jestli je jejich objednávka už na cestě, jestli se stihne doručit včas apod.
Ukažte lidskou stránku
Oblečte své zaměstnance do vánočních svetrů, vyzdobte prodejnu či kancelář. Pokud máte i kamenný obchod, kde máte kávovar, rozdejte v okolí pár káv s vaší vizitkou. Hlavně to vše zdokumentujte na sociálních sítích, ať už formou příspěvků, stories nebo streamu.
Playlist na Spotify
Klasické vánoční koledy nebo jakékoli písničky s vánoční tématikou přijdou vhod. Vytvořte si svůj playlist na Spotify a vypusťte jej mezi své followery.
Udělejte nakupování snazší
Všichni začínají být v jednom velkém shonu, tak ušetřete svým followerům čas a tagujte v příspěvcích produkty, které jsou na fotkách. Vyhnete se většině zbytečných otázek, jako kolik produkt stojí nebo v jakých velikostech je k sehnání.
Podpořte local business
Pokud máte větší firmu, vyberte si nějaký local business a propojte se s ním. Vymyslete spolu vánoční kampaň. Představte třeba příběh jeho majitelů.
Udělejte fotografickou soutěž
Vyzvěte své followery, aby se zapojili do soutěže. Když jim dáte za úkol vyfotit nejlepší stromeček nebo cukroví, rádi se zapojí, a vy potom máte user generated content. Motivujte je třeba drobnou výhrou a soutěž podmiňte použitím už zmíněného vánočního brandového hashtagu.
Tip: Dejte si pozor na pravidla soutěží pro Facebook a pořádně si je nastudujte. Instagram je zatím s pravidly o něco benevolentnější.
Zautomatizujte, co se dá
Naplánujte si příspěvky i automatické odpovědi. Vytvořte si plán, kdy co půjde ven, i plán komunikace. Každá ušetřená minuta se vám bude hodit.
Vytvořte vánoční landing page
Udělejte ze svých produktů adventní kalendář a propojte ho s příspěvky i placenou propagací.