ZpětUnikum / Blog / Od poptávky po první report, aneb jak probíhá začátek spolupráce
Od poptávky po první report, aneb jak probíhá začátek spolupráce
Zvažujete, že svěříte online marketing agentuře, ale vlastně netušíte, co to obnáší a jak taková spolupráce probíhá? Jen v Česku existují stovky marketingových agentur nebo freelancerů, a každá z nich má vlastní procesy nebo postupy. Pokud vám někdo slibuje, jak je jednoduché začít apod., nevěřte mu, je to náročný proces, ve kterém nesmíte podcenit žádný z kroků. S Unikum je start náročný, ale jsme přesvědčeni o tom, že je to tak správně.
Jak tedy začátek v Unikum vypadá?
Přichází od vás poptávka. Nejdůležitější krok, bez něj se nikam nepohneme 🙂
Máme firemní filozofii, které se držíme. V případě, že některý z bodů splňujete, mrzí nás to, ale nemůžeme spolupracovat.
Domlouváme si první schůzku nebo call, kde do detailu rozebereme vaše online podnikání. Potřebujeme pochopit váš produkt/službu, jak fungujete, kdo je vaše cílová skupina/konkurence, jaké jsou cíle, zkrátka vše, co se vašeho podnikání týká.
Aby návrh byl 100% přesný, nahlížíme s jednotlivými specialisty do vašich reklamních účtů/Google Analytics a provádíme základní audit. Samozřejmě bezplatně. V případě zájmu podepisujeme NDA, víme, že se jedná pro vás o citlivé informace.
Informace získané v auditu jsou pro nás stěžejní a bez nich nedokážeme připravit návrh spolupráce. Byl by to jen hrubý odhad, který by byl nepřesný a pro vás nerelevantní. V případě, že začínáte a nemáte zkušenosti s online marketingem, využíváme své zkušenosti a navrhujeme pro vás nejvhodnější marketingový mix.
Společně si detailně procházíme první návrh. Je pro nás důležité, abyste všemu 100% rozuměli. V případě, že se vám návrh líbí, spolupráci si potvrzujeme a domlouváme termín zahájení.
Interně stavíme tým specialistů, kteří se budou věnovat vašemu projektu, a důkladně je seznamujeme se všemi získanými informacemi. Včetně hlavní kontaktní osoby – projektového manažera.
Společně s projektovým manažerem doplňujete zbylé přístupy, které jsou pro nás důležité (externí nástroje, reklamní systémy, redakční systém apod.). Co neexistuje, to se zakládá. Proč je důležité, abyste účty zakládali ideálně vy, najdete v našem článku zde.
Podepisujeme smlouvu, neboť pořádek dělá přátelé. Samozřejmě počítáme i s tím, že vše nemusí skončit růžově. V takovém případě se vždy snažíme najít způsoby, abychom se rozešli vždy v dobrém 🙂
Jakmile máme za sebou veškerou “administrativu”, můžeme se pustit do toho hlavního: online marketingu. S projektovým manažerem a specialisty si potvrzujete nejbližší postup (včetně budgetů, cílové efektivnosti apod.) a pouštíme se do přípravy nových (nebo revize současných) kampaní. Je toho mnoho, co musí specialisti nastavit nebo zkontrolovat, abychom kampaně mohli spustit.
Máme-li připraveno, kampaně spouštíme a postupně přecházíme k dlouhodobé optimalizaci a správě. Abyste měli lepší představu, co třeba takový PPC specialista v průběhu měsíce dělá, projděte si tento článek.
Připravujeme průběžný reporting, který se ideálně snažíme zautomatizovat. Zde najdete průběžné výsledky našich aktivit, včetně odhadů do konce měsíce a meziročního/meziměsíčního srovnání.
První týdny spolupráce jsou velmi intenzivní. S projektovým manažerem jste v úzkém kontaktu, občas i s jednotlivými specialisty. Potřebujeme mít 100% jistotu, že si navzájem rozumíme a postupujeme správně.
Na začátku nového měsíce dostáváte detailnější vyhodnocení předchozího měsíce, včetně návrhu dalšího postupu. Vždy plánujeme nejen na měsíční úrovni, ale i v delším horizontu.
No a samozřejmě dostáváte fakturu za naše služby 🙂