Pokročilá práce s DSA kampaněmi (možnosti cílení)

Potřebujete rychle pokrýt Váš sortiment (nebo jeho část) reklamami tak, aby byly efektivní a zároveň co nejrelevantnější? Odpověď je DSA. Více o tomto typu kampaní se dozvíte v následujícím článku.

Co jsou a jak Fungují DSA kampaně?

DSA jsou poloautomatické typy reklamních sestav v systému Google Ads, které generují svoji kreativu na základě obsahu cílových stránek.

V nastavení si jen vyberete, jestli chcete svoje cílové reklamy definovat indexací webu, nebo tzv. DSA feedem.

DSA kampaně jsou nejsnažší a nejvhodnější cestou k pokrytí celého obsahu stránek. Není třeba investovat Váš drahocenný čas na vytváření manuálních kampaní pro každý jednotlivý produkt. 

A pro jaké účely je vhodné DSA vytvářet?

Generátor klíčových slov

  • jak vytvářet nové manuální kampaně lépe, než pomocí reálných vyhledávacích dotazů, které Vaše stránky generují? DSA kampaně generují jak generické, tak long-tail výrazy.

Zdroj dodatečných konverzí

  • na sortimentu, který ještě nemáte pokrytý manuálními kampaněmi.

Hledání příležitostí

  • K rozšiřování účtu 
  • Zjišťování informací o tom, kdo jsou Vaši zákazníci 
  • Odhalování anomálií
  • Příchodu nových trendů

Cílení DSA kampaní 

Před tím, než začnete vytvářet první DSA kampaně, případně DSA reklamní sestavy, je třeba si uvědomit, k čemu bude Vaše DSA kampaň sloužit a co od ní očekáváte (viz předchozí odstavec). 

Zamysletete se například nad Targeted RLSA DSA kampaněmi na celý web, pomocí kterých budete oslovovat jen ty uživatele, kteří už prošli Vaším filtrem pro “top” uživatele s největší pravděpodobností pro dokončení transakce – doba strávená na webu, počet prohlížených stránek aj..

Index

Když robot crawluje Vaše stránky, načítá i jejich obsah. Na základě těchto dat vy ve svém systému vyberete buďto obsah URL, Page Title nebo Kategorii stránek.

Na rozdíl od feedu, cílení na index stránek nevyžaduje žádné pokročilejší nastavování ani generování dodatečných zdrojů informací. Potřebujete jen vědět, co a komu chcete zobrazovat.

Důležité je pak myslet nejen na cílové fragmenty Vašeho výběru cílení, ale také na negativní cíle. Snadno se může stát, že budete generovat reklamy na vyprodané produkty, zboží, které už nemáte v sortimentu, skryté stránky či 404.

Feed

Naopak DSA kampaně napojené na URL feed cílí na konkrétní URL, které systému poskytnete spolu s kategoriemi, které si nadefinujete do Custom_labelu. Šablona.

Nejsilnějším argumentem pro cílení na feed je absolutní kontrola nad výběrem produktů, na které se budou generovat Vaše reklamy. Stejně tak neomezený počet možnosti při tvoření vaší strategie pro tvorbu štítků.

Práce s Custom Label

Ná závěr několik tipů na to, jak pracuji se štítky já, a jaké používám kategorizace štítků při práci s DSA feedem.

Kategorie

Jednou z cest je vytažení atributu <product_type> do štítku. Následně můžete svoje DSA kampaně segmentovat stejně jako své shoppingové.

Cenové rozpětí

 Další možností je vytvořit cenová rozpětí Vašeho sortimentu a “oštítkovat” je. Např. 1 000 – 1 500 Kč bude mít štítek “1”atd.. Můžete si případně práci ještě trochu zkomplikovat a vytvořit skupinové rozpětí na základě marže produktů

Konverzní poměr

V rámci optimalizace na návratnost tržeb je konverzní poměr jednou z nejužitečnějších metrik, které lze využít. Není nic snažšího, než vytáhnout data o konverzním poměru za určitě odbobí Vašich produktů. Následně opět nadefinujete vhodná rozpětí a propíšete do štítku stejně jako v případě cenového rozpětí.

Priority

K nejefektivnějším způsobem je podle nás dělení sortimentu do priorit. Ideálními skupinami můžou být:

  • Top Produkty
  • Top marže + skladem
  • Top marže + na objednávku
  • Horší marže
  • Low marže

Samozřejmostí je vyloučení těch produktů, které pro Vás byznysově nedávají až tak velký smysl. To mohou být ty s nižší cenou, různé doplňky, které se objednávají spolu s většími produkty, jako např. Pumpička na kolo v případě, že prodáváte kola.

Veškeré úpravy produktového feedu zpracovávám v Mergadu – ideálním nástroji pro úpravu nepřeberného množství formátů do mnoha systémů.

Využití v praxi

Osobně doporučuji zahrnout DSA do Vaší struktury kampaní. Nejen že budete během chvilky schopni pokrýt jakoukoliv část stránek, ale je to i skvělý způsob na generování dalších klíčových slov, dodatečných konverzí, ale i způsob odhalování rostoucích trendů na některém z vašich produktů.

V případě, že byste chtěli poradit s nastavením ideální strategie pro práci s DSA, či si jen popovídat na toto téma, určitě se na mě neváhejte obrátit.