Povánoční období a výprodeje

Vánoční kampaně máte připravené, všechno jede jako po másle a vy si konečně v klidu můžete vypít kafe. My vám můžeme říct, že to tak úplně není. Po Vánocích začíná další vlna, na kterou byste se měli připravit – povánoční výprodeje.

Obliba mezivánočního období u nakupujících každý rok rychle stoupá. Podle dat z loňské studie Google to bylo meziročně o celých 15 %, zatímco hledanost přes Vánoce stoupla jen o 5 %.

Kdy začít a na co se připravit? Sepsali jsme pro vás pár užitečných rad, které se v tomto období můžou hodit.

Povánoční výprodeje

Nezapomínejte, že častým dárkem jsou i peníze. A peníze se musí utratit, ideálně hned. Skvělým způsobem, jak ještě trochu nakopnout (nebo spíš dokopnout) vánoční prodeje, je zapracovat výprodeje ihned mezi svátky. 

Navíc týden před Vánocemi dostanou vaši zákazníci poslední výplatu (často i prémie) a peníze, které nestačí utratit za dárky pod stromeček pro jiné, budou chtít mezi svátky utratit za sebe. 

Nečekejte na lednový výprodej. Zákazník má peníze teď a chce mít své zboží u sebe co nejdřív. Proto jsou v tomto mezisvátečním období nákupní centra plná lidí. Nenechte je, aby utratili peníze u konkurence a aby na vás nic nezbylo. 

Tipy na kampaně, které připravit

Prosincovým zákazníkům dejte slevový kupón na nákup v lednu. Ideální cestou je např. automatizovaný emailing nebo třeba remarketing 2-4 týdny po jejich nákupu. Neoslovíte tím sice nové zákazníky, ale můžeme podnítit opakovaný nákup. Když kupón ještě navíc podpoříte omezenou dobou platnosti, může být o to účinnější.

Nepolevujte v marketingu týden před Vánoci. Využijte toho, že se mohou prodávat vouchery. Lidé utrácí peníze za tzv. “last minute” dárky. 

Spusťte remarketing na opuštěné košíky, ať už formou mailingových kampaní, nebo PPC. Existují studie, že nemalé procento uživatelů používá košík jako wishlist, ke kterému se vrací např. po Vánocích – v čase výprodejů nebo když obdrží peníze pod vánočním stromečkem.

Nabídněte svým zákazníkům akci 1+1 nebo 2+1. Získáte tím příležitost, jak se zbavit zboží, které vám dlouho leží na skladě. 

Nakopněte svůj remarketing. Nebojte se do těchto kampaní pořádně zatlačit. Doporučujeme také zavčas sbírat remarketingová publika, ať máte na koho cílit.

Máte zimní novinky? Uveďte je. Uvedením nového produktu nebo služby můžete zabránit standardnímu povánočnímu poklesu na tržbách.

Dáváte dárek k první objednávce? Zvyšujete tím motivaci zákazníků nakoupit právě u vás. Navíc je vyšší pravděpodobnost, že si vás zákazník zapamatuje a vytvoří si vztah s vaším e-shopem.

10, 9, 8, 7, 6, 5, …. Zapněte odpočty trvání akce. Vytvoříte tak nátlak a urgenci na nakupující zákazníky.

Vratky 

Znáte to. Nevhodný dárek (myslel si, že mě tím donutí chodit do fitka), sešlo se mi to dvakrát (tchýně to koupila mně i sobě a pak zjistila, že ona to nosit nebude), předsevzetí, která skončila dřív, než začala a tak dále…

Lidé k vám půjdou vrátit zboží a ideálně ho vyměnit za jiné, vyšší hodnoty. Promyslete si, jestli budete vyplácet peníze zpět, nebo jestli zboží vyměníte. Myslete i na prodlouženou dobu, po kterou mohou zákazníci zboží vrátit nebo vyměnit.

Proč zákazníci nakupují v lednu?

V lednu se připravte na dlouhodobou výprodejovou kampaň. V tomto období nenakupují pouze lidé, kteří dostali na Vánoce peníze nebo dárkový poukaz. V lednu nakupují i lidé, kteří si dělali nákupní seznam po celý rok. Je to pro ně to nejideálnější období v roce, jak získat zboží za nejlepší cenu. Už vůbec nejde o Vánoce. 

K tomu zachytíte i “ledňáčky”, kteří si plní svá novoroční předsevzetí. Zkuste využít první lednové týdny, kdy lidé svým předsevzetím jdou ještě naproti. Pokud nabízíte produkty zvyšující produktivitu, organizaci, podporu zdraví, sport, čistotu, rozvoj, kulturu, bezpečí, apod., máte vyhráno.

Data mluví za všechno:

48 % lidí čeká na lepší a výhodnější slevy než v předvánočním období

38 % lidí nakupuje, protože obchody nejsou už tak zaneprázdněné

18 % lidí využívá dárkových karet, které dostali

  5 % lidí zboží vrátí a ve stejné/vyšší hodnotě si musí koupit nové

Na závěr zkoukněte zajímavá data k mobilům v naší infografice a zkontrolujte si Pain Pointy, které by mohly velkou část zákazníků od vašeho eshopu odradit.

A co vy? Jste připraveni na předvánoční a povánoční období? Jestli ne, nezoufejte. Rychle se obraťte na našeho vánočního skřítka přes formulář a on vám efektivně poradí, jak dostat vánoční dárky ke správným majitelům. 

Zdroj dat: Facebook