Jak na PPC reklamu o Vánocích?

S blížícími se Vánocemi by každý PPC specialista měl vědět, jak připravit své kampaně. Pojďme se podívat na to nejdůležitější, co je potřeba před hlavním nákupním obdobím připravit.

Analyzujte výsledky z minulého roku

Dobrým startem je zkontrolovat, co všechno fungovalo minulý rok. Usnadněte si práci a využijte svá data z účtů. Doporučujeme zkontrolovat, které konkrétní kampaně fungovaly, jaká textace či kreativa měla největší úspěch. Také se podívejte na nejúspěšnější cílení, případně rozšíření reklam, nejprodávanější produkty a dny s nejvíce konverzemi. Vše můžete s úpravami použít i letos.

Načasování je nejdůležitější!

Podle Googlu začínají zákazníci hledat vánoční dárky zhruba dva týdny před Black Friday a Cyber Monday. Letos připadá Black Friday na 29. listopadu, podle posledních dat ale začínají lidé nakupovat již v říjnu. Spusťte své kampaně včas a nepodceňte dostatečnou přípravu. Zachyťte lidi již v počátečním stádiu hledání na obecnější dotazy.

CPC poroste

Nezapomeňte připravit své klienty, na to, že v předvánočním období porostou ceny za proklik, s čímž souvisí i navýšení budgetů. S každým zhoršením top of page impression share reklamy klesá také výkon. Využijte potenciál kampaní na maximum.


Pokud optimalizujete texty celý rok, první nadpis, popis reklamy a viditelná URL již obsahují klíčová slova z reklamní sestavy, nebudete mít zde tolik prostoru pro zlepšení. Pokud tuto oblast zanedbáváte, máte zde prostor jak zvýšit relevanci reklamy a tím snížit vánoční růst CPC.

Nezapomeňte na vánoční copy

Další prostor v reklamě využijte na zakomponování textů s vánoční tematikou, v našem případě například: vánoční slevy, garanci doručení, produkty skladem, možnost osobního odběru ihned, dopravu zdarma nebo třeba dárkové poukazy. Další informace o speciálních vánočních nabídkách, tipech na dárky, konkrétní slevy atp. můžete zakomponovat také do rozšíření reklam. Nastavte všechny, každý řádek navíc se počítá!

Využívejte Ad customizers (personalizátory reklam), odpočty dnů do Vánoc i promotion extension. Velký pozor si dejte na landing pages s nedostupnými produkty. Dbejte na dostatečnou skladovost, je to základ úspěchu!

DSA kampaň

Pokud během roku nevyužíváte dynamické reklamy ve vyhledávání, zvažte jejich spuštění v období před Vánoci. Skvěle vám pokryjí celé portfolio produktů na e-shopu. 

Kampaň můžete nastavit buď na základě indexace stránky nebo pomocí vlastního produktového DSA feedu nahraného do Google Ads (inspirujte se z prezentace na MergadoFest 2019 našeho kolegy Petra). Pokud využijete první možnost, nezapomeňte vyloučit nekonverzní stránky, jako jsou kontakty, obchodní podmínky atp.

Kampaně v obsahové síti

Nezapomínejte na to, že spousta lidí bude hledat inspiraci na dárky od Ježíška. Již od září budou procházet stránky a hledat vhodné dárky pro své blízké, a tudíž byste měli zajistit, aby byly Vaše “tipy” vidět nejen na Vašich stránkách, ale aby byly na očích lidem právě tam, kde se pohybují. Kolem Vánočního období vzniká spousta článků na téma ideálních dárků pro rodinu a přátele. Tyto články jsou vhodným místem pro umístění Vaší bannerové či responzivní reklamy.

Využití publik

Díky remarketingovým publikům ve vyhledávání (RLSA) a správným úpravám bidů zajistíte, že se uživatelům, kteří váš web navštívili už v minulosti, zobrazíte na lepší pozici než konkurence. Další možností je využít In-Market publika – tedy taková, kdy uživatelé již aktivně vyhledávají produkty podobné vašim a mají zájem o jejich koupi.

Myslete na správné nastavení remarketingových publik v obsahové síti. Připomeňte se lidem, kteří u vás nenakoupili ihned, nebo kteří opustili nákupní košík těsně před nákupem, šance na jeho dokončení je vysoká. Nemalé procento uživatelů používá nákupní košík také jako wishlist a v povánočními výprodeji produkty nakoupí. Správně nasbíraná publika pro vás budou tedy velmi cenná. Sváteční období je také ideální pro akvizici nových uživatelů. Doporučujeme využití Custom intent publik. 

Shopping kampaně

Ujistěte se, že váš zdroj produktů je v co největším pořádku, a že vaše kampaně zobrazují všechny produkty, které chcete propagovat. Sledujte si chyby ve feedu, k přehledu také pomůže diagnostika na kartě Produkty v Shoppingových kampaních. Bedlivě monitorujte výkon vašich kampaní a sestav, vždy dávejte pozor na dostatečný budget. 

V případě autobiddingu si dejte pozor na výkyvy v sezóně. Např. Black Friday, kdy se automat bude řídit podle výkonu v sezóně a podle toho upraví vaše příští bidování i mimo sezónu. Výkyvu se můžete vyhnout přepnutím na ruční bidování. V blízké budoucnosti (bohužel zatím Google neoznámil kdy) nám pomůže sezónní modifikátor, kterému sami řekneme, jak se má autobidding chovat v období velkých výkyvů.

Kontrola webu na mobilu 

Důležité je si uvědomit, že většina uživatelů začíná hledání dárků a porovnávání produktů na mobilech. Ujistěte se, že vaše stránky jsou mobile friendly a vždy zkontrolujte, jak vypadá vaše reklama na mobilu.

Kampaně nevypínejte hned po Vánocích

Lidi chtějí utratit peněžní dárky a využít povánočních slev, upravte tedy vánoční textace a pokračujte v propagaci. Všichni jsou odpočatí od adventního shonu, tak toho využijte. V roce 2017 byl 26. prosinec čtvrtým a první sobota po Štědrém dnu devátým dnem v pořadí, kdy lidé nejvíce nakupovali v průběhu celého roku. Nenechte si ujít tak velkou příležitost!

Základní audit zdarma - Unikum

Jste připraveni na Vánoce? Pokud si nejste jisti, ozvěte se nám.