Proč po změně agentury nevidím hned výsledky?
Ať už začínáte s reklamou v online prostoru čerstvě, nebo měníte z jakýchkoliv důvodů subjekt, který vaše kampaně spravuje, je jasné, že se těšíte na přínos, který pro vás bude nová spolupráce mít. Je však důležité pamatovat na to, že ne všechno jde hned vidět. První týdny, někdy i měsíce, mohou být těžké, ale výsledky stojí za to.
Při převzetí účtů novou agenturou či freelancerem obvykle dochází k větším změnám v účtech. To se děje zejména z důvodu, že každý takový subjekt má své jedinečné know-how. Klientovi tedy chce předat to nejlepší z něj, a proto dochází ze začátku k velkému množství návrhů a změn.
U nás při převzetí klienta procházíme řadou kroků a procesů, díky kterým následně můžeme doručovat výsledky. Pro lepší představu uvádíme část z nich.
Kontrola účtů:
- kontrola kompletně všech účtů (Google Ads, Sklik, Facebook, Instagram, Firmy.cz, Google My Business, YouTube, Mergado, Heureka, ViV networks)
- kontrola práv a připojení
- kontrola měření konverzí, návštěvnosti, cílů v GA
- kontrola propojení s dalšími systémy (GA, Google Merchant, Instagram, YouTube,…)
- kontrola sběru publik, jejich velikost, tvorba nových publik
- procházíme celý web, strukturu, analyzujeme produkty: to je důležité pro sestavení kampaní z důvodu znalosti klienta a produktu, nezaujatosti oproti předchozím kampaním
- analýza výkonnosti i roky dozadu, vyhodnocujeme nejlepší kampaně, co v nich fungovalo, co se testovalo…
- kontrola aktuálně spuštěných kampaní včetně kompletní kontroly jejich nastavení, případně jejich úprava nebo pozastavení
- kontrola reklam, tedy textací a vizuálů
- kontrola cílení
- kontrola inzerovaných produktů, počtu zamítnutých produktů, důvody zamítnutí, spárovanosti produktů na zbožových srovnávačích…
Následně vytvoříme návrhy nových kampaní a nové strategie, po kontrole a návrzích se vše zapracuje.
Dalším krokem je pak sběr dat, vyhodnocení a optimalizace:
- po zapracování se algoritmy učí s novými kampaněmi pracovat
- při vysokých rozpočtech můžeme po několika týdnech od spuštění vyhodnotit kampaně, při nízkých rozpočtech to může trvat až několik měsíců
- po vyhodnocení přichází optimalizace, zde upravujeme rozpočty, nabídky, strategie a až v tomto momentě máme vše plně pod kontrolou a můžeme začít doručovat výsledky
Pokud jsou nutné výrazné zásahy, v prvních týdnech dochází v účtech k rozhození algoritmů. Kampaně mohou čerpat rozpočty nárazově, zobrazovat se nerovnoměrně. Je potřeba intenzivní kontroly, optimalizace a čas na ustálení výkonu.
To, že nevidíte výsledky okamžitě, je přirozené. Navíc každý business je specifický. Některé účty vyžadují citlivý přístup, jiné potřebují pomoct razantněji. Někteří klienti dosáhli výrazného zlepšení ihned po zapracování, s jinými jsme kampaně optimalizovali déle, aby přinášely kýžené výsledky. Ať tak, či onak, ke všem účtům přistupujeme individuálně.