O FOOTSHOPU

Footshop je 100% koncentrát lásky k sneakers. I proto se nám společně podařilo prorazit na českém a slovenském trhu a postupně expandovat do celé Evropy. To, co začalo v roce 2012 jako pokus postavit si vlastní agenturní e-shop, přerostlo původní myšlenku, a o několik let později se Footshop řadí mezi nejrychleji rostoucí hráče v oblasti lifestyle sneakers a street fashion v Evropě.

PŘEHLED OTEVŘENÝCH TRHŮ

S Footshopem spolupracujeme od samotného vzniku, proto jsme nesměli chybět ani při dobrodružství zvaném expanze. V roce 2014 jsme úspěšně vstoupili na první zahraniční trh – do Polska, který odstartoval expanzní činnost Footshopu do celé Evropy.

CÍLE VSTUPU NA NOVÝ TRH

JAK JSME POSTUPOVALI

V dnešní době není moc náročné vybrat si jakýkoliv trh pro expanzi. Ovšem vybrat si ten správný trh, najít jeho mezery a zajistit návratnost správným nastavením obchodní strategie, rozhoduje o úspěchu expanze. Jak tedy postupujeme?

01| VÝBĚR VHODNÉHO TRHU

Analýza interních dat a využití volně dostupných nástrojů pro analýzu online dat, jako např. Google Global Market Finder, Google Trend nebo Google Consumer Barometer apod.

02| SBĚR INFORMACÍ

Ty potřebujeme nejen pro lepší poznání nákupního chování zákazníků, ale také místních legislativních podmínek, oblíbených dopravců, platebních metod a konkurence.

03| STANOVENÍ CÍLŮ VSTUPU NA ZAHRANIČNÍ TRH

Velká očekávaní přináší velká zklamání, proto se snažíme držet se při zemi a vycházet ze získaných dat o daném trhu.

04| WEBOVÁ PREZENTACE

Ve spolupráci s rodilým mluvčím připravujeme analýzu klíčových slov a zabezpečíme co nejlepší překlad jednotlivých částí webu. Stejně tak myslíme na customer care.

05| PŘIPRAVA MARKETINGOVÉ STRATEGIE A PLÁNU

Při plánování zohledňujeme fáze vstupu, ve které se e-shop právě nachází. V úvodu hraje důležitou roli zejména výkonnostní marketing, který postupem času plynule přechází do podpory brandu.

06| SPUŠTĚNÍ VÝKONNOSTNÍCH MARKETINGOVÝCH KANÁLŮ

Než začneme, je důležité mít v pořádku datovou analytiku. Až poté spouštíme výkonnostní PPC kampaně, inzerci na zbožových srovnávačích, affiliate marketing a další výkonnostní kanály.

VÝSLEDKY EXPANZE

Že je český a slovenský trh pro Footshop malý, nám bylo zřejmé již před několika lety. Od té doby význam a podíl zahraničních trhů na celkových tržbách narůstá.

EXPANZE DO ZAHRANIČÍ V ČÍSLECH


EXPANZE NA VÝCHOD V ČÍSLECH

Od samotného vstupu na zahraniční trhy byla prioritou západní Evropa. Ale až od roku 2017 jsme společně s Footshopem strategii expanze upravili směrem na východ, který je v současnosti jedním z hnacích motorů celkového růstu.

REFERENCE


“Unikum pri nás stálo už od samého začiatku. Bez ich pomoci by sme sa nikdy nedostali tam, kde sme. Nie len v Českej republike a na Slovensku, no aj v zahraničí. Vrelo doporučujem všetkým, ktorí potrebujú dostať svoj business do správnych otáčok.”


Peter Hajduček CEO
Footshop