KDO JE HIGARDEN?

Dodavatel zahradnických a elektro potřeb pro indoor pěstování, který prodává široký sortiment hnojiv, substrátů, osvětlení a dalších potřeb pro všechny growery.

 
Původní majitelé nevěřili, že je na trhu v tomto segmentu ještě prostor pro růst. Nový majitel dokázal, že sázka na online marketing byla dobrá volba a za necelé dva roky spolupráce má eshop více jak trojnásobný obrat a aspiruje na leadera na trhu.

O SPOLUPRÁCI

S Vaškem, majitelem Higarden, už se nějaký ten pátek známe. Když před 2 lety odkoupil Higarden.cz, hned zvedl telefon a zavolal nám. Slovo dalo slovo a od té doby to spolu táhnem. Máme přátelský vztah a jednání spolu řešíme na wellness nebo třeba ve sklípku.

Od zahájení spolupráce klientovi zajišťujeme kompletní online marketingovou strategii:

1 / PPC reklama v reklamních systémech Google Ads, Sklik, Bing a Facebook.

2 / Optimalizujeme a rozvíjíme web z pohledu SEO a UX.

3 / Spravujeme inzerci na zbožových srovnávačích.

4 / Konzultujeme obsah na sociálních sítích.

UKÁZKY NAŠÍ PRÁCE

Rozsah našich marketingových aktivit je poměrně rozsáhlý a během dvou let spolupráce se nám podařilo mnoho zajímavých výsledků, které stojí za zmínku.

Důraz na SEO

Celé to začalo důkladnou klasifikační analýzou klíčových slov na konci roku 2017, která nám pomohla udělat pořádek v existujících kategoriích a podkategoriích, a zároveň pomohla odhalit nové kategorie a filtry, se kterými se doposud nepracovalo. Následovaly hloubkové technické a obsahové audity, analýzy konkurence a linkbuildingu, a další SEO/UX konzultace.

GRAF VÝVOJE NÁVŠTĚVNOSTI Z ORGANICKÉHO VYHLEDÁVÁNÍ:

Práce se zbožovými srovnávači

V rámci vstupní analýzy jednotlivých zbožových srovnávačů jsme odhalili řadu nedostatků, z nichž nejpodstatnější byly:

1 / Bidding na úrovni kategorií při 80 % nespárovaných produktů.

2 / Agresivní biddingová strategie na sběr návštěvníků (ne zákazníků) způsobující nízký konverzní poměr a nedostatečnou efektivnost. Zbožové srovnávače často byly jako asistují zdroj pro PPC kampaně, což způsobilo zvýšené náklady na média.

Po převzetí účtů jsme kompletně změnili strategii na Heuréce i Zboží.cz. Zaměřili jsme se s důrazem na last-click konverze na maximalizaci spárovanosti produktů do relevantních kategorií, bidding na úrovni jednotlivých produktů a ve výsledcích vyhledávání. Společně s implementací Heuréka košíku a využitím externího nástroje Mergado jsme při požadované efektivnosti během dvou let dosáhli:

NÁRÚST TRŽEB:

NÁRÚST KONVERZNÍHO POMĚRU:

Testování nejvhodnějších strategií v Google Shopping kampaních

Od prosince 2018 ve všech českých Google Shopping kampaních naplno využíváme tROAS. Tato strategie je v účtu velmi spolehlivá – kontinuálně nám doručuje požadované výsledky při požadované efektivnosti a zároveň významně šetří čas strávený manuálním biddingem, který můžeme věnovat dalšímu rozvoji kampaní.

ZAJÍMAVÁ ČÍSLA

Během dvou let se toho dá stihnout mnoho, nám se podařilo ve spolupráci s klientem dosáhnout:

REFERENCE


“S Unikum spolupracuji už několik let. Vždy pružně reagují na požadavky a přicházejí s novými možnostmi online reklamy tak, aby byl náš obchod vždy před ostatními, a proto s nimi budu spolupracovat i nadále.”


Václav Váňa, CEO