Momentálně se asi nacházíte v jedné z několika životních situací Vašeho podnikání. Začátek, kdy zvažujete, jestli je lokální trh pro Vás ten ideální. Skutečně se tu nachází Vaše cílová skupina? Nebude vhodnější Vaše produkty, či služby nabízet v zahraničí, kde jsou příhodnější podmínky? Další možností je, že jste již naplnili svůj potenciál ve Vaší domovině a přemýšlíte nad expandováním do zahraničí a využitím tamních možností k růstu. Z těch následujících si zaslouží vypíchnout snad už jen situace, kdy jste zkusili podnikat tu, ale lokální trh Vám nenabízí dostatečný prostor k naplnění Vašeho business plánu a je třeba se poohlédnout někde jinde.
Chování
Nebuďme hned hrr… a bavme se o Evropě. Běžnou praxí je rozdělovat ji dle světových stran, což je shodou okolností v tomto případě i ideální, jelikož všechny tyto oblasti mají velice diametrální přístupy, co se týče chování uživatele na internetu, využívání technologických vymožeností moderního dne, či jen způsob nákupního uvažování unikátního uživatele. Například ve východních zemích nakoupí první den pouze 20 % uživatelů, zatímco v západních už se tato hodnota pohybuje mezi 40 a 60 %. Západní státy obecně mají větší přehled o produktech nabízených na trhu a nepotřebují tolik času, aby si udělali průzkum trhu. Více než cena, hraje velkou roli doprava a brand, kdežto na východ od nás je hlavní složkou při rozhodování, zda koupit či ne, spíše cena.
Lokalita
Veškeré výhody či nevýhody jednotlivých zemí jsou samozřejmě unikátní pro jednotlivé segmenty trhu. Například v případě expanze s módou na západ můžeme narazit na velkou konkurenci a rapidně vyšší náklady i co se týče průměrné ceny za proklik, na druhou stranu tento trh nabízí velký potenciál, pokud jde o cenové hladiny konkrétních států, které se nachází o mnoho výše než například na východě nebo i u nás. Naopak trh s elektronikou na východě nabízí velké možnosti v případě segmentu mobilních telefonů, tabletů a dalších zařízení, které si lze sebou brát mezi lidi. Například v Maďarsku se konverzní poměr mobilních zařízení pohybuje výše než z desktopu, což je poznatek hodný zamyšlení při zvažování marketingové strategie.

Právo a regulace
Samozřejmým a nevýlučným faktem, který je důležité brát v potaz, jsou právní omezení a regulace ze strany státu, které mohou ovlivnit Vaše podnikání. Do této kategorie je třeba zahrnout daňová omezení, pravidla pro import a export zboží, platební možnosti, či už jen měnové rozdíly a finanční možnosti potenciálního zákazníka. Snadno lze zhodnotit například hodnotu průměrné objednávky, která se v odvětví módy pohybuje v průměru o 50 % výše v západních zemích oproti východním.
Překlad vs. lokalizace
Dalším bodem, který je třeba zvažovat, a hlavně si uvědomit, je rozdíl mezi překladem a lokalizací. Přeložit text do cizího jazyka se dá se základní znalostí jazyka a překladače. Samozřejmě lze přeložit všechny texty gramaticky a kontextově správně, ale to nestačí. Je důležité uvědomit si rozdíly mezi překladem, který za Vás udělá překladač a lokalizací, kde je třeba skutečně vědět, jak se v dané zemi mluví. K tomu je důležité si ujasnit kulturní rozdíly. Pokud si tím nejste 100% jisti, vždy doporučuji najít člověka, který si tím jistý je! Jinak můžete narazit na velké překážky na cestě k úspěšnému podnikání.
Kde inzerovat
Zjistěte si, jaké kanály a cesty využívají tamní lidé ve svém nákupním procesu. Kolik dní trvá jejich kupní rozhodování. V technologicky vyspělejších zemích se začíná rozmáhat hlasové vyhledávání, je na to Váš web připravený? Zjistěte si, které sociální sítě tamní uživatelé reálně využívají, a buďte tam. V tuto chvíli se nám samozřejmě nabízí Facebook, Twitter, Reddit nebo i Pinterest, jehož funkce grafického vyhledávání získává na oblibě v čím dál tím větším okruhu uživatelů. Jistě existuje mnoho dalších, před spuštěním si udělejte průzkum těchto možností a k tomu také vytipujte cílového zákazníka pro konkrétní kanál a jeho chování, tzn. naučte se jeho „lidštinu“! Je velice důležité uvědomit si rozdíly mezi možnostmi cílení jednotlivých sítí.