Google Data Studio je nástroj sloužící k zpracování analytických dat do přehledných a jednoduše pochopitelných reportů. Sice to není žhavá novinka – lze ho používat od března 2017 –, ale i tak se stále najdou tací, kteří vyhodnocují data ručně. To většinou znamená stáhnutí dat z Google Analytics a upravení v Excelu, což je časově náročné a nepraktické. My v UNIKUM jsme se rozhodli pro efektivnější cestu právě za pomocí GDS!
Co je to Google Data Studio?
Jak bylo zmíněno v úvodu článku, datové studio od Googlu je nástroj, za jehož pomoci můžete vytvářet přehledné automatizované reporty, v kterých budou umět číst i vaši klienti. Jednou z výhod je možnost zpracovat přehledy na míru. Mimo customizace designu můžete zohlednit různé cíle a metriky, které s vašimi klienty budete vyhodnocovat. Třešničkou na dortu je automatizace reportů – každý den vám postačí jedno kliknutí na odkaz ve vaší liště záložek (kam si odkaz na report uložíte) a budete mít čerstvá data bez nutnosti logování do Google Analytics a proklikávání v obsáhlém menu.
Nezní to super? Nám ano!
Další výhodou je možnost sdílení reportů, které funguje stejně jednoduše jako u Google Docs.
Jaké zdroje lze využít?
Do vašeho reportu si můžete stáhnout data z různých zdrojů – nebudete tedy omezeni pouze na Google Analytics. Zde je list těch základních:
- AdWords
- Google Sheets
- Google Analytics
- YouTube Analytics
- MySQL
- a další…
Za zmínku stojí Google Sheets, kam za pomocí nástroje Supermetrics lze stahovat data nejen z Google Analytics, ale i AdWords nebo Facebooku. Jinak řečeno, cokoliv, co dostanete do GSheets, můžete promítnout do vašich reportů. Opět automatizovaně.
Co reporty umí?
Do přehledů můžete vkládat grafy, u kterých je na výběr z několika možností, čísla s procentuální změnou (například v porovnání s předcházejícím obdobím), tabulky, mapy, text nebo obrázky.

Shrnutí
Google Data Studio usnadní práci jak vám, tak vaším klientům. Google tak posunul možnosti reportingu zase o level výš a my držíme krok. Automatizované reporty jsou u nás samozřejmostí.