Skip to content Skip to footer

Exportní strategie | 3 nástroje Google, které napoví

Expanzi do zahraničí jsme se věnovali již v několika příspěvcích. Znáte však bezplatně dostupné online nástroje, které Vám mohou pomoci s prvotní analýzou cílového trhu? Vybrala jsem tři nejzajímavější, které stojí za pozornost.

Market Finder

Jedná se o nástroj vhodný pro všechny, kteří přemýšlí o exportu svých produktů nebo služeb. Na začátku zadáte buď URL webu a Google automaticky určí kategorie prodávaných produktů a služeb nebo je lze zadat ručně tak, jak potřebujete. Dále si můžete vybrat konkrétní země nebo regiony světa, které Vás nejvíce zajímají. Market Finder kromě tipů na vhodné země pro expanzi prozradí i mnoho dalších užitečných informací.

Ukáže doporučený bid podle dat z Google Ads, který je vypočítaný z CPC, kterou inzerenti obvykle platí za relevantní klíčová slova v konkrétní zemi. Také napoví, jak je jednoduché nebo naopak obtížné v dané zemi začít podnikat, které platební metody jsou v dané zemi nejoblíbenější nebo jak často lidé konzumují video formáty na svých smartphonech. Při rozhodování, zda je daný region vhodný právě pro Vás, se mohou hodit i další socioekonomické ukazatele.

Všem informacím věnujte dostatek času, kromě faktických dat nabízí Market Finder i spoustu tipů a rad ohledně logistiky, zákaznické péče, reklamy v Google Ads a mnoho dalšího.

Consumer Barometer

Na první pohled se může tento nástroj zdát jako nezajímavý. Consumer Barometer však shromažďuje a analyzuje data o chování uživatelů napříč celým internetový světem.

Jste tak schopni zjistit, jak často lidé používají různá zařízení (PC, mobil, tablet), jaká je jejich motivace k nákupu, z jakých zdrojů zjišťují informace o produktech, ale také jak často nakupují v zahraničí, k čemu používají nejčastěji své chytré telefony nebo jak dlouho před nákupem začínají s průzkumem trhu. Nejen tato data můžete dále segmentovat podle zemí, regionů, pohlaví, věku nebo zařízení přesně tak, jak odpovídají Vašim představám o expanzi.

Barometer také nabízí pohled na to, jak se používání internetu, chytrých telefonů nebo průměrné množství zařízení na osobu vyvíjelo v horizontu několika posledních let.

Keywords Planner

Kdo by neznal plánovač klíčových slov, nástroj dostupný každému, kdo má založený Google Ads účet. Plánovač nabízí dvě možnosti – vyhledávání klíčových slov a také nástroj, díky kterému zjistíte historické statistiky a odhady provozu zadaných dotazů.

Na základě zvolených slov, frází nebo URL se zobrazí množství klíčových slov, která souvisí s tím, co hledáte. Google Vám ukáže přibližné hodnoty impresí, ceny, míry prokliku nebo CPC. Můžete si tak udělat představu, která slova bude vhodné do kampaně použít nebo jakého výkonu mohou dosáhnout.

Následně je k dispozici množství filtrů, díky kterým si zobrazíte jen klíčová slova, která jsou pro Vás relevantní. Máte možnost zobrazit slova obsahující určitý text, slova s určitou měsíční hledaností, podílem zobrazení nebo výší bidu.

Důležité však je, že toto všechno lze hledat pro jakoukoliv zemi s libovolným nastavením jazyka. Můžete tak snadno zjistit, v jakých slovních spojeních, v jaké míře a především kde jsou právě Vaše produkty vyhledávány.

(Nástroj najdete ve svém Google Ads účtu, který si případně lze jednoduše založit.)

Tyto nástroje mohou skvěle posloužit pro zodpovězení otázek týkajících se expanze Vašeho podnikání, protože poskytují nepřeberné množství užitečných informací, které mnohé napoví. Stále se však jedná o statistiky a čísla – co platí pro jednoho, nemusí tak být pro druhé.

Na začátek stránky