5 vánočních SEO tipů pro e-shopy

S končícím létem začínají pomalu pro většinu e-shopů přípravy na Vánoce a jelikož se jako vždy bude jednat o nelítostný boj o co nejvíce zákazníků, je vhodné se na vánoční kampaň dobře připravit. Obecně lze říci, že i malá odlišnost od konkurence může mít značný dopad na to, jak se vám v období Vánoc, a především v předcházejících týdnech, povede. Proto jsem si pro vás připravil několik jednoduchých SEO tipů, které by vám mohly přijít vhod:

Zkontrolujte si Meta title tagy, meta description a alt tagy obrázků

Ověřte si, že vaše stránky s vánočním sortimentem společně s hlavní vstupní stránkou vánoční kampaně (pokud existuje) mají vyplněné meta tagy Title a Description – Jsou to první, co potenciální zákazník v SERPu uvidí. Nezapomínejte ani na Alt tagy obrázků, protože můžou pomoci k lepšímu úmístění vašich obrázků v případě, že uživatelé využívají obrázkového vyhledávání.

Používejte Google Trends

Snadno tak zjistíte, jak se vyvíjí hledanost pro určitá klíčová slova. Získáte tak přehled, kdy se hledanost začne zvedat a budete zhruba vědět, kdy se na Vánoce začít připravovat. Zobrazit si můžete například i trendy ve vyhledávání obrázků – Google Image Search.

Google Trends – vývoj hledanosti vánočních KW

Zaměřte se na sezónní výrazy typické pro Vánoce

Především na longtaily spojené s cenou a výrazy typu dárek + pohlaví či dárek + člen rodiny.

Cena bude hrát v nákupním chování během Vánoc značnou roli při rozhodování, nicméně velké množství lidí bude vyhledávat dárky bez většího vědomí toho, co konkrétně hledají. Pokud máte produkty, které by bylo možné seskupit podle výše zmíněných vyhledávacích dotazů, tak neváhejte a vytvořte pro ně samostatné vstupní stránky.

Mimo to, se vám dárkové vstupní stránky mohou hodit i při dalších příležitostech v průběhu roku jako jsou například různé svátky a narozeniny.

Vytvářejte obsah s vánoční tematikou

Jak již bylo zmíněné v předchozím bodě, zákazník nemusí mít jasnou představu ohledně toho, jaký dárek by chtěl, a proto je vhodné jeho rozhodování jít naproti a přetáhnout jej na vaši stranu. Proto, pokud máte fungující blog, tak velice doporučuji vytvořit pár článků s tipy na dárky. Příklad: 10 dárků do 1 000 Kč, které zaručeně udělají radost vašim blízkým.

Úprava CTA tlačítek

Pro maximalizaci konverzního poměru doporučuji projít i Vaše call-to-action tlačítka. Nemusí se jednat výhradně o tlačítka na produktových stránkách, ale například o ty, co se nacházejí na vaší hlavní stránce v podobě přihlášky k odběru newsletteru, či o ty, vyskytující se na carouselu a odkazující na právě probíhající kampaně.

Velkou roli hraje také doprovodný text a dobrá viditelnost tlačítka společně s jeho umístěním. Dobrým příkladem je CTA služby Netlifx viz obrázek níže.

Příklad CTA – Netflix

Pokud si přejete tento rok z vaší vánoční kampaně, nejen z pohledu SEO, vytěžit maximum, avšak si na její přípravu sami netroufáte, či nemáte dostatek času, tak nás neváhejte kontaktovat!