Skip to content Skip to footer

Milionová objednávka v eshopu. Co to udělá s kampaněmi?

Pokud vlastníte eshop, nebo jste agentura která má eshop ve správě, může se stát, že jednoho rána otevřete reklamní systémy a najdete v nich obrovskou objednávku. Dokonce se může stát, že tak velkou, že to vypadá že jste právě vyhráli ve sportce. Bohužel se většinou ukáže, že se jedná o chybu nebo vtip a objednávka se stornuje.

Znamená to že se nic nestalo a jede se dál? Opak je pravdou!

Může to totiž zadělat na problém i v reklamních kampaních.
Pokud má kampaň cílení na maximalizaci počtu konverzí, hodnota konverze by neměla ovlivnit její chování více než jakákoliv jiná konverze.
V případě, že se konverze připsala do kampaně, která má cílení nastavené na „maximalizování hodnoty konverze při nastavené target ROAS“, tak to kampaň může zcela zásadně ovlivnit. Kampaň v tu chvíli má pocit, že její výkon je vysoce nad rámec stanoveného cíle a tím pádem umožní dalšímu uvolňování rozpočtů a cílení. Kampaň začne cílit výrazně agresivněji. To znamená, že zacílí na širší publikum a bude nabízet vyšší ceny za proklik. Začne se chovat jako „opilý milionář“ po životním úspěchu.

Co s tím?

Ať už se objednávka následně stornuje nebo ne, tak minimálně po dobu kdy v reklamním systému objednávka je evidována, se kampaň vymkne kontrole a chová se úplně jinak než doposud.
Jakmile na něco takového, ať už jako majitel nebo jako agentura narazíte, máte následující cesty jak postupovat, abyste zbláznění kampaní zabránil nebo je co nejrychleji opravili.

Nejlepší řešení

Nejlepším řešením, pokud se jedná o jednu objednávku, nebo objednávky v krátkém časovém sledu, je v reklamním systému nechat kampaně “zapomenout” časové období ve kterém objednávka přišla. Toho docílíte přes “Tools” -> “Adjustments” -> “Exclusions”. Zde nastavíte jak velké období má kampaň zapomenout. Pozor, není dobré tento nástroj nadužívat nebo vybrat příliš dlouhé období, protože tím můžete sami poškodit učení kampaně z důvodu velké ztráty dat.

Záložní řešení

Alternativním postupem je nastavení “Seasonal adjustment”, kde kampani neseberete data za určité období, ale dáte jí informaci, že v dané době očekáváte snížený konverzní poměr u této kampaně, může to ale vést k tomu, že se kampaň utlumí příliš. Nejde tedy o ideální řešení situace. Jde spíše o alternativu v momentě, kdy období, které byste museli vyloučit, je příliš dlouhé. Tento nástroj najdete na “Tools” -> “Adjustments” -> “Seasonal”

Za předpokladu že máte do Google Ads propsané tržby z Google Analytics, je možné poslat do Google Analytics konverzi s negativní hodnotou, která se následně propíše do Google Ads.

Závěr

Velká objednávka může být pro obchod milé překvapení. Pro reklamní systémy a jejich kampaně ale jde o překvapení, které může narušit chod kampaně. Je tedy potřeba rychle reagovat a kampaně vrátit co nejrychleji do normálu, aby výkyv netrval moc dlouho a nezpůsobil tak významný propad v tržbách.

Na začátek stránky