Chystáte se na expanzi a nemáte ještě představu o trzích, kam byste svůj produkt chtěli dostat? Nebo máte zcela konkrétní představu o cílové zemi, ale nejste si jistí právní legislativou či jak tamější zákazníci reagují na ecommerce? Německu dominuje velká citlivost na správnou gramatiku a v Polsku byste měli mít i kamennou prodejnu, jen 18 % Ukrajinců je na Instagramu a v Rumunsku byste měli mít na všechno certifikace.
Bojíte se, co všechno by se mohlo pokazit? Tak nebojte, mysleli jsme i na nejčastější fuckupy, které jsme za roky zkušeností u klientů viděli. Dozvíte se i, jaké partnery zvolit či jak probíhá expanze očima klienta – tedy vás.
Pojďte s námi prozkoumat velkého průvodce po zahraničních trzích, jejich nástrahách a téměř nekonečných příležitostech.
Co by vám expanze mohla přinést?
Oslovení a získání nových zákazníků
Nová země = nový trh = noví zákazníci. Expanze vám poskytne příležitost oslovit zcela nové zákazníky, pro které byl váš produkt zatím nedostupný z důvodu vaší lokalizace.
Příležitosti, jak otestovat nové obchodní strategie
Každý trh si žádá přizpůsobení strategie, nebo alespoň nějaké její části. Dává tak příležitost vyzkoušet a otestovat nové kreativní nebo obchodní nápady, které by se v Česku nedaly realizovat.
Úspory z rozsahu
Ty vám mohou přinést např. lepší inzertní podmínky reklamních systémů, úspory v logistice nebo množstevní slevy od dodavatelů. Jednoduše vzato, vaše fixní náklady bude možné rozpočítat a vy ušetříte prakticky na všem.