Aktualizováno srpen 2025 | Tým UNIKUM
Reklama na erotický obsah je sice v Česku legální, ale patří mezi velmi přísně regulované segmenty. V oblasti propagace erotických pomůcek a služeb je nutné dodržet jak právní předpisy, tak pravidla jednotlivých reklamních platforem. V článku shrnujeme, co je v Česku aktuálně možné a kde jsou hranice.

Legislativní rámec
Na erotickou reklamu se vztahují tyto české zákony:
- Zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy – zakazuje reklamu urážející mravnost nebo cílenou na děti.
- Zákon č. 231/2001 Sb., o rozhlasovém a televizním vysílání – zakazuje obsah ohrožující morální vývoj nezletilých.
- Zákon č. 127/2005 Sb. (e-komunikace) + GDPR – upravují věkové brány, zpracování osobních údajů a souhlasů (např. cookie lišty).
Česká legislativa explicitně nevymezuje zakázané erotické pojmy, ale souhrn pravidel obnáší především respekt k mravnímu mínění, ochraně spotřebitele a zákaz klamavé reklamy.
Platformy a možnosti inzerce v roce 2025
Google Ads
Podle oficiální Sexual Content Policy jsou reklamy rozděleny do dvou kategorií: silně omezené (strongly restricted) a středně omezené (moderately restricted).
Zakázané:
- Pornografie, znázornění sexuálních aktů, masturbace.
- Eskortní služby, prostituce, intimní masáže.
- Obsah naznačující sexuální vztah s nezletilými.
- Zprostředkování manželství s cizinci, tzv. „nevěsty na objednávku“.
Povolené s omezením:
- Erotické pomůcky, afrodiziaka, seznamky pro dospělé.
- Zobrazení spodního prádla či plastických zákroků (např. zvětšení poprsí), pokud je prezentace decentní.
- Částečná nahota – např. spodní křivka prsou, zvýrazněné hýždě pokud odpovídá kontextu a lokalitě.
- Zábava pro dospělé – např. strip kluby, swingers akce, večírky.
- Obsah s rozostřenou nebo cenzurovanou nahotou (např. erotické prádlo na modelce).
Specifika:
- Reklamy se zobrazují pouze ve vyhledávací síti.
- Obsahová síť a YouTube jsou pro většinu erotického obsahu uzavřeny.
- Inzerce musí být cílená výhradně na osoby starší 18 let.

Sklik (Seznam.cz)
Seznam kategorizuje erotický obsah jako samostatnou oblast s přísnými pravidly. Více o aktuálních pravidlech najdete zde.
Zakázané:
- Videoreklama a PR články s erotickým obsahem.
- Inzerce na domovské stránce Seznam.cz, Novinky.cz, Seznam Zprávy a dalších hlavních obsahových webech.
- Reklama na přípravky na podporu erekce na vybraných místech (např. Seznam Email).
Povolené s omezením:
- Textová a bannerová reklama na erotické pomůcky, seznamky, prádlo, erotické služby – pouze od 22:00 do 6:00 a jen na vyhledávací dotazy související s erotikou.
- Jazyk musí být slušný, bez vulgarismů a obcházení cenzury
- Nesmí se používat remarketing.
- Doporučuje se oddělit kampaně na běžné a erotické prádlo.
Povolený erotický obsah:
Produkty, které lze propagovat Sklik označuje jako Nevhodné pro děti
- erotické seznamky, live chaty (bez video obsahu),
- erotické masáže,
- erotické pomůcky a prádlo,
- afrodiziaka, prostředky na podporu erekce (s omezením umístění),
- knihy, DVD a audio s erotickou tematikou.
Například eshop se spodním prádlem, který má i kategorii Erotické prádlo, bude mít systémem inzeráty v této kampani označeny jako Nevhodné pro děti a jeho výdej bude omezen.
Další důležité podmínky:
- Cílení je omezeno na dotazy s erotickou tematikou.
- U cílových webů s erotickým obsahem je povinná věková brána.
- Vizuály musí být decentní, bez explicitních póz.
- Reklamy nesmí být zobrazovány dětem.
- Obsah musí být jasně označen a odpovídat deklarovanému charakteru.
Meta (Facebook a Instagram)
Zakazuje:
- Naznačenou nahotu, sexualizované pózy.
- Emojis se sexuálním významem (např. lilek, broskev, kapky).
- Obsah nabádající k sexuálním kontaktům.
- Zobrazení genitálií, bradavek nebo hýždí, i když nejsou explicitní.
- Vizuály, které působí vyzývavě, i bez nahoty.
- Propagaci dospělých služeb (např. erotické masáže, eskort).
Výjimky:
- Edukativní kampaně (např. antikoncepce) musí být zaměřené na prevenci, nikoliv na sexuální prožitek.
- Seznamky, které projdou schválením Meta pomocí oficiálního formuláře.
Podmínky cílení:
- Pouze na osoby starší 18 let.
- Stav „nezadaný“ nebo „neuvedeno“.
- Reklama nesmí být personalizovaná na základě sexuální orientace.
- Meta omezuje používání příliš odhalené kůže nebo zaměření na jednotlivé části těla, i pokud nejsou explicitní.
Meta reklamy vždy prochází schvalovacím procesem, kde se kontroluje jak vizuál, tak jazyk sdělení. Použití nevhodného obsahu (např. zjevné sexuální narážky, sugestivní pozice) vede k okamžitému zamítnutí. Zdroj.
Zbožové srovnávače
Zboží.cz, Heureka.cz
Platformy umožňují inzerci erotických produktů, pokud jsou:
- zařazeny ve správné kategorii kde musí být označeny tagem ve tvaru 1, musí mít správně doplněný tag CATEGORYTEXT dle stromu kategorií, který je pro erotické pomůcky celkem rozsáhlý
- bez vulgárních výrazů,
- doplněny o věkové omezení při vstupu do sekce.
Při vstupu do erotických kategorií je uživatel vyzván k potvrzení věku. Pro e-shopy se doporučuje mít podobné ověření i na vlastním webu (věková brána). Erotické nabídky se na Zboží.cz nezobrazují jako produktové karty, ale jako samostatné nabídky jednotlivých e-shopů. Heureka podporuje erotické zboží ve zvláštních sekcích a vyžaduje správné značení v názvu produktu (např. příchuť, barva, značka). Zdroj.

Glami, Shopalike
- Povolený sortiment: erotické prádlo.
- Vyžadována decentní prezentace a standardní názvosloví.
Biano, Favi
- Erotické zboží zde není hlavní kategorií. Vyskytuje se pouze okrajově (např. dárky s erotickým motivem).
Erotické pomůcky jsou dle obchodních podmínek některých e-shopových platforem považovány za „zboží zvláštního charakteru“. Vrácení nebo výměna takového zboží bývá možná jen při neporušeném obalu či pečeti. Podle § 1837 občanského zákoníku nemá spotřebitel právo odstoupit od smlouvy u zboží, které bylo z hygienických důvodů vyňato z ochranného obalu.
Erotická inzerce v ČR je možná, ale vyžaduje striktní dodržování zákonných a platformních pravidel. Úspěch závisí na decentní prezentaci, správném cílení a respektu k věkovým omezením. Nedodržení podmínek vede k zamítnutí reklamy nebo blokaci účtu, proto se vyplatí každou kampaň pečlivě připravit a průběžně kontrolovat.
(Článek byl ověřen a aktualizován podle dostupných oficiálních zdrojů a platné legislativy k datu 23. 8. 2025.)