O Footshopu
Footshop je 100% koncentrát lásky k sneakers. I proto se nám společně podařilo prorazit na českém a slovenském trhu a postupně expandovat do celé Evropy. To, co začalo v roce 2012 jako pokus postavit si vlastní agenturní e-shop, přerostlo původní myšlenku, a o několik let později se Footshop řadí mezi nejrychleji rostoucí hráče v oblasti lifestyle sneakers a street fashion v Evropě.

Přehled otevřených trhů
S Footshopem spolupracujeme od samotného vzniku, proto jsme nesměli chybět ani při dobrodružství zvaném expanze. V roce 2014 jsme úspěšně vstoupili na první zahraniční trh – do Polska, který odstartoval expanzní činnost Footshopu do celé Evropy.

Cíle vstupu na nový trh


Jak jsme postupovali?
V dnešní době není moc náročné vybrat si jakýkoliv trh pro expanzi. Ovšem vybrat si ten správný trh, najít jeho mezery a zajistit návratnost správným nastavením obchodní strategie, rozhoduje o úspěchu expanze. Jak tedy postupujeme?
Výběr vhodného trhu
Analýza interních dat a využití volně dostupných nástrojů pro analýzu online dat, jako např. Google Global Market Finder, Google Trend nebo Google Consumer Barometer apod.
Sběr informací
Ty potřebujeme nejen pro lepší poznání nákupního chování zákazníků, ale také místních legislativních podmínek, oblíbených dopravců, platebních metod a konkurence.
Stanovení cílů vstupu na zahraniční trhu
Velká očekávaní přináší velká zklamání, proto se snažíme držet se při zemi a vycházet ze získaných dat o daném trhu.
Webová prezentace
Ve spolupráci s rodilým mluvčím připravujeme analýzu klíčových slov a zabezpečíme co nejlepší překlad jednotlivých částí webu. Stejně tak myslíme na customer care.
Příprava marketingové strategie a plánu
Při plánování zohledňujeme fáze vstupu, ve které se e-shop právě nachází. V úvodu hraje důležitou roli zejména výkonnostní marketing, který postupem času plynule přechází do podpory brandu.
Spuštění výkonnostních marketingových kanálů
Než začneme, je důležité mít v pořádku datovou analytiku. Až poté spouštíme výkonnostní PPC kampaně, inzerci na zbožových srovnávačích, affiliate marketing a další výkonnostní kanály.
Výsledky expanze
Že je český a slovenský trh pro Footshop malý, nám bylo zřejmé již před několika lety. Od té doby význam a podíl zahraničních trhů na celkových tržbách narůstá.
Expanze do zahraničí v číslech

Expanze na východ v číslech
Od samotného vstupu na zahraniční trhy byla prioritou západní Evropa. Ale až od roku 2017 jsme společně s Footshopem strategii expanze upravili směrem na východ, který je v současnosti jedním z hnacích motorů celkového růstu.


Reference
“UNIKUM pri nás stálo už od samého začiatku. Bez ich pomoci by sme sa nikdy nedostali tam, kde sme. Nie len v Českej republike a na Slovensku, no aj v zahraničí. Vrelo doporučujem všetkým, ktorí potrebujú dostať svoj business do správnych otáčok.”
Peter Hajduček CEO
Footshop