Rozšířit svůj byznys do zahraničí je díky online marketingu jednodušší než kdy dříve. Kampaně s platbami za proklik (PPC) mohou být rychlým a efektivním způsobem, jak na zahraniční trhy proniknout a oslovit tak nové zákazníky.
Jestli nechcete být zklamaní z toho, že Vaše výsledky nejsou takové, jaké jste očekávali, máme tu pár tipů, které Vám při expanzi pomohou.

Napodobte taktiku místních
S PPC reklamou máte k dispozici jen malý počet slov na to, abyste zákazníka přesvědčili. Neočekávejte, že bude stačit přeložit stávající AdWords kampaně do jiného jazyka. Chcete-li být úspěšní, PPC kampaň musí vypadat tak, jako by jí psal místní marketingový specialista, ne robot. Nebojte se využít rodilého mluvčího zaběhlého v copywritingu. Ne pro každého je jednoduché přijít s překladem, který se vejde do stanoveného počtu znaků.
Používejte správná klíčová slova
Pomocí Plánovače klíčových slov AdWords nebo třeba Google Trends zjistěte, kde lidé vyhledávají určitý produkt nebo službu a jaké k tomu používají vyhledávací dotazy. Zájem potenciálních zákazníků je dobrým ukazatelem toho, že by tyto země mohly být ideální pro Vaší první zahraniční PPC kampaň.
Udržte pevnou strukturu kampaní
Můžete použít samostatný účet pro každou zemi, samostatný účet pro konkrétní jazyk nebo úplně jinou, více vyhovující strukturu. Důležité ale je, udržet skladbu konzistentní. To platí i pro pojmenování jednotlivých kampaní a reklamních sestav, které Vám tak usnadní jejich správu a optimalizaci. Označení by mělo obsahovat zemi, jazyk a metodu cílení v závislosti na vybrané struktuře. Později to při větším množství kampaní jistě oceníte.
Pomozte si nástroji
Automatizace některých úkonů v AdWords není skvělá jen u stávajících kampaní, ale může Vám výrazně pomoci i při “oťukávání” nových trhů. Dynamické reklamy ve vyhledávání, kampaně v Nákupech Google a mnoho dalších nástrojů nejsou závislé na použití klíčových slov a mohou být vhodným začátkem pro rozšíření obchodních aktivit za hranice země.
Nezapomeňte na Obsahovou síť
Potenciální zákazníky můžete oslovit v různém bodě jejich nákupního cyklu na stovkách relevantních webových stránek, na kterých může být Vaše reklama vidět. Díky možnostem cílení lze zobrazovat reklamy lidem s určitými zájmy, vybranému publiku v určitých lokalitách nebo třeba na stránkách s konkrétním tématem. Využijte toho a dostaňte své produkty a služby do povědomí!
Měřte, sledujte, vyhodnocujte
PPC reklamy jsou účinným způsobem, jak nabízet a prodávat své výrobky. Nezapomínejte ale, že je velmi důležité své kampaně kontrolovat a na základě dostupných dat je správně optimalizovat. I malé úpravy, jako jsou změna klíčového slova nebo CPC mohou mít velký vliv na počet zobrazení, prokliků a konverzí.