Automatizace AdWords účtu – Must Have skripty

Kontrola AdWords účtů je každodenní rutinou všech PPC specialistů. Naštěstí jsme schopni si část běžné kontroly účtů usnadnit automatizací pomocí skriptů. Na následujících řádcích si představíme několik skriptů, které řadíme do kategorie Must Have.

URL Control

Tento skript prochází všechny reklamy a sitelinky napříč účtem a reportuje všechny 404 a další chybové hlášky do připraveného Google Sheetu a současně odesílá alert email.

Availability checker

V případě, že je nový projekt e-shop, nasadíme tento skript, který prochází všechny inzeráty a kontroluje obsah webu dle stanovených hesel, např.: „Tento produkt je momentálně nedostupný“. V případě, že inzerujeme na některou z těchto URL adres, odešle emailem alert a současně pozastaví reklamu, aby nedocházelo ke zbytečnému spendu a zároveň to nepoškozovalo skóre kvality reklamní sestavy.

Ad performance checker

Tento skript má střední prioritu, tudíž u něj nastavujeme frekvenci na týdenní bázi. Prochází účet na úrovni reklamních sestav a kontroluje jejich výkon. V případě, že ve stanovené období, většinou jeden týden, reklamní sestava nezaznamenala námi nastavený počet impresí, alertuje nás, abychom mohli co nejrychleji reagovat na snížený nebo žádný výkon.

Active vs Negative Keywords Conflict

Pomocí tohoto skriptu jsme schopni velmi rychle reagovat na situaci, kdy navzájem cílíme na určité klíčové slovo, např. [obal na iphone 7], přičemž v té stejné reklamní sestavě je nastaveno negative KW “obal na iphone 7“. Tento skript odhalí konflikt a upozorní nás, abychom si cílení zkontrolovali. Tato situace může nastat z několika důvodů. Jedním z nich je například automatické generování vylučujících klíčových slov pomocí dalších skriptů.

Negative DSA Keywords

Tento skript usnadňuje práci všem, kteří ve svých účtech využívají DSA či jiné automaticky generované reklamy. Jedná se o případ, kdy generické kampaně cílí na kategorii zboží, ale my chceme zároveň cílit na konkrétní produkty v této kategorii. Tedy v situaci, kdy využíváme DSA kampaně jako doplňující, nám tento skript pomůže automaticky vyloučit všechny aktivní klíčová slova z vyhledávacích do DSA kampaň a máme tak nad klíčovými slovy dostatečnou kontrolu.

Mimo skripty využíváme zároveň základní AdWords alerty, které nás upozorňují v případě, že v účtu nastane nepředpokládaná anomálie. O tom, které alerty využíváme a jak je nastavit, se rozepíši podrobněji v dalším článku.

Potřebujete pomoct s nastavením skriptů pro Váš AdWords účet? Neváhejte nás kontaktovat a my Vám s tím rádi pomůžeme.