Co jsou zbožové srovnávače a potřebujeme je v marketingovém mixu?

Znáte to. Přijdete na setkání s agenturou, ta vám nabídne marketingový mix z Google Ads, Skliku, sociálních sítí a zbožáků. Už máte tušení, co většina z nich znamená, ale co vlastně jsou zbožáky a proč je agentura nabízí?

Zbožový srovnávač, nebo taky zbožák v marketingovém slangu, je platforma na srovnávání cen produktů. Patří mezi nejvýkonnější kanály s jedním z nejvyšších konverzních poměrů, a proto by neměly chybět ani u vašeho e-shopu. Často také patří mezi místa, kde si může uživatel ověřit, jestli je e-shop spolehlivý, nebo díky recenzím od kupujících zjistí, jestli je produkt to správné, co hledá. A to nejlepší je, že pro ně nepotřebujete miliónové budgety, jsou tedy vhodné jak pro malé, tak i velké e-shopy.

Který zbožák je pro můj e-shop to pravé ořechové?

  • Mám produkt, který je hodně konkurenční a nabízí ho hodně e-shopů. Super, v tomhle případě bude nejlepší přidat feedy k dvěma největším hráčům, a to na Heureka.cz a Zboží.cz. Jen českou Heureku navštíví 4 miliony uživatelů měsíčně!
  • Prodávám oblečení. V tom případě bude pro vás hlavní zbožák Glami, který funguje jako vyhledávač a online katalog módního zboží, srovnání cen se na něm tedy nedočkáte.
  • V mé nabídce jsou převážně dekorace nebo nábytek. Mimo již zmíněného Zboží a Heureky vám může výrazně zlepšit výkon Favi a Biano. Oba systémy fungují na podobném principu jako Glami, tedy jako agregátor zboží, jen v tomhle případě pro nábytek a dekorace.

Co tedy potřebuji, abych mohl inzerovat na zbožových srovnávačích?

  1. XML feed. To je takový ten dokument, který vám vyplivne váš e-shop a je plný textu obsahujícího data o produktech, co máte na webu. Přesně tato data je třeba dostat na jednotlivé zbožáky.
  2. Programátora. Nebo mnohem levnější variantu, a to nástroj na úpravu feedů, například námi oblíbené Mergado. Každý zbožák má totiž jiné požadavky na to, jak má feed vypadat.
  3. Spárovat produkty s již stávajícími produktovými kartami, aby vás bylo vidět vedle konkurence, a následně nabidovat, ať jste vidět na vrchních pozicích. Nebo to prostě nechte na našich specialistech, kteří tyhle vody už znají a umí plavat v moři zbožáků a feedů.