Hazard: Možnosti a omezení v online reklamě

Podnikáte v odvětví sázení či hazardních her? Pokud chcete váš business propagovat online, bude se na vás vztahovat velké množství omezení, na která je třeba myslet. Nenechte se zmýlit, do hazardních her patří například i online poker. Proto si pojďme říct, jak můžete vystupovat v online světě, aniž byste se do křížku se zákonem. A to jak v placené propagaci, tak i mimo ní.

Obecně platné zákony České republiky jsou vždy nadřazené pravidlům veškerých platforem online propagace. V odvětví loterie a sázení je třeba nenechat nic náhodě a zákony si důkladně nastudovat. Hlášku “Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost!“ jste určitě již někde viděli napsanou nebo ji slyšeli v rádiu. Čtěte proto dále, aby vám žádná důležitá informace neunikla, ať už se jedná o pravidla Googlu, Seznamu či Facebooku nebo o legislativu platnou na území České republiky.

Sklik

Co se týče reklamního systému Sklik, tak v něm je možné vytvořit reklamy spjaté s loterií a sázením. Je však nutné doložit platnou licenci, která vás opravňuje provozovat tyto aktivity na území České republiky. Licenci doložíte tak, že si na infolince poprosíte o přidělení Account managera. 

Budete muset předložit i pár dalších dokumentů:

  • název účtu
  • seznam domén, které budete propagovat
  • číslo, působnost a platnost licence
  • kopii povolení k provozování loterií či hazardních her
  • zápis na mfcr.cz na Whitelistu legálních provozovatelů hazardních her

V případě skončení platnosti licence je inzerent povinen upravit inzerci a informovat o této skutečnosti společnost Seznam. 

Google Ads

I Google Ads povolují propagaci hazardních her a loterie, ale pouze za určitých podmínek. Inzerent musí být opět platně licencován a území České republiky a zároveň musí mít i licenci od společnosti Google – tu je možné vytvořit po rozkliknutí tohoto linku https://bit.ly/registrace_hazardu_GoogleAds. Google povoluje propagaci jak hazardních her v online formě, tak i produkty související s hazardními hrami.

Sociální sítě

Možná jste si toho již dříve všimli – pokud sázkové kanceláře sdílejí na sociálních sítích obrázek, je nutné mít na obrázku vždy “kouzelnou” formuli: „Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost!“. Zároveň by ve sdělení neměla chybět informace o tom, že se nesmí účastnit osoby mladší 18 let. Jedná se nejen o obrázky přímo spojené se sázením, ale často toto upozornění najdete i u obrázků, které jsou vtipného charakteru a mají za cíl jen zvýšení dosahu stránky.

zdroj: Facebook iFortuna.cz

Facebook

Reklamy propagující online kasina, sportovní sázky, bingo, poker či další hazardní hry (vše musí být za reálné peníze) jsou povoleny jen na základě předchozího písemného souhlasu. Tyto reklamy musí cílit na osoby starší 18 let a musí opět být v souladu se zákony České republiky.

Reklama však nesmí nabádat k nezodpovědnému hazardnímu chování, nesmí prezentovat hazard jako příležitost k rychlému zbohatnutí či alternativu zaměstnání a zároveň v reklamě nesmí být ani symbol české koruny.

Instagram

Na Instagramu stejně jako na Facebooku je potřeba mít opět předem písemný souhlas.

Zbožové srovnávače

V rámci zbožových srovnávačů je možné bez problému nabízet hry založené na hazardu jako jsou například bingo či poker.

Affiliate marketing

I v rámci affiliate marketingu pro hazard by bylo potřeba mít vždy platnou licenci ze strany sázkové kanceláře. Nicméně z pozice subjektu nabízejícího jejich reklamy se může jednat o zajímavou spolupráci, která může přinést zajímavé příjmy na měsíční bázi. Z pozice sázkové kanceláře naopak může jít o potenciální nové sázkaře, kteří budou businessu přinášet další a další uzavřené tikety.

Affiliate program Tipsport Partner

Pokud se zapojíte do affiliate programu Tipsportu, můžete dostávat až 50% provize z výher hráčů. Jedinou podmínkou je to, abyste vlastnili stránku na Facebooku, webovou stránku nebo e-mailovou databázi. Registrovat se můžete na tomto odkazu: https://www.tipsport.cz/partner/ 

Fortuna Affiliates

V rámci Fortuna Affiliates programu vám nabízí jednorázové provize až 300 Kč z registrace nového hráče, který vloží minimálně 200 Kč a případně 10% provize z každé prohrané sázky. Registrovat do programu se můžete zde: http://fortuna-affiliates.com/ 

Affiliate program Chance Partner

Víceméně stejnými podmínkami affiliate programu, jako má Tipsport, se pyšný i sázková kancelář Chance. Opět provize až 50 % z výherních tiketů. Opět po registraci dostanete přístup k různým typům bannerů, které můžete umístit na svých webových stránkách či Facebooku.

SynotTip Affiliate

V rámci sázkové kanceláře SynotTip se bezplatně zaregistrujete, provize vám Synot proplatí jednou měsíčně. Na vaše stránky si opět vyberete z bannerové sady. Výše provize až 50 % z nově přivedeného hráče. Procenta provizí se stupňují podle počtu nově přivedených hráčů – čím více hráčů přivedete tím procentuálně vyšší provize ze sázek dostanete . Registrovat se do affiliate programu můžete zde:  https://affiliate.synottip.cz/

Nejen české sázkové kanceláře, ale i ty zahraniční nabízí affiliate programy. Jde například o sázkovou kancelář bwin, u které je potřeba přivést až na 300 nových sázejících, abyste dostali provize 35 %, ale i provize u prvních hráčů jsou poměrně zajímavé, dostáváte totiž 25 % z výher vámi přivedených hráčů. Affiliate programy nabízí i společnost Stars, která zaštiťuje i známé PokerStars či BetStars. Pozadu nezůstávají ani další známé sázkové kanceláře jako například BetOnline, SBOBET či SportMarket, které také provozují affiliate marketing.

Zákonné podmínky České republiky regulující hazard

V následujících odstavcích je sepsáno několik základních bodů, které je třeba vždy splnit, pokud chcete propagovat hazardní hry.

Povinnosti zadavatele, zpracovatele a šiřitele reklamy 

  • Zadavatel je povinen držet kopii reklamy nejméně 5 let od data posledního zobrazení reklamy. Pokud by bylo zahájeno správní řízení, tak je třeba držet jeho materiály až do pravomocného rozhodnutí.
  • Zadavatel je povinen na výzvu orgánu dozoru pro účely správního řízení vydat údaje o zpracovateli reklamy v předem stanovené lhůtě. Zároveň musí opět 5 let uchovávat kopie reklam, případně až do pravomocného rozhodnutí.
  • Po výzvě orgánu dozoru pro účely správního řízení je zpracovatel i šiřitel povinen do pěti dnů vydat informace o šiřiteli reklamy (minimálně do pěti dnů, případně dle nařízení orgánu) pokud jej zná.

Zákonné podmínky reklamy

  • Reklama musí obsahovat sdělení o zákazu účasti osob mladších 18 let
  • Reklama musí obsahovat sdělení „Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost!“

Kompletní znění zákona regulující reklamu hazardních her najdete na následující webové adrese: https://bit.ly/regulace_reklamy_hazardu.

Co se týče obecných zásad vycházející ze zákona pro hazard. Ty najdeme v Zákoně o hazardních hrách (Zákon č. 186/2016 Sb.). V tomto zákoně se podrobně ustanovují podmínky, co je povoleno za hazardní hry či jaká různá omezení pro loterii a hazardní hru existují. Zde jej najdete v plném znění: https://bit.ly/Zákon_o_hazardních_hrách 

Pokud si i nadále nejste jistí v oblasti propagace hazardních her, není nic jednoduššího než nás kontaktovat. Naši specialisté si s danou problematikou jistojistě poradí a vaše reklamy budou šlapat jako švýcarské hodinky.