Reklamní bannery, jejich účel a formáty

Reklamy mají v dnešní době mnoho podob, velmi často je však reprezentují bannery, které pomáhají inzerentům zviditelnit svou značku a získávat nové zákazníky. V online světě je využívá stále více firem a inzerentů. Budete mezi nimi i vy?

Co to vlastně banner je?

Jedná se o grafickou formu online reklamy, která obsahuje specifické prvky: logo, název firmy, CTA apod. Za úkol má zaujmout nové zákazníky, a přimět je tak k vámi zadané konverzi.

Jaké specifické prvky by měl banner obsahovat?

  • logo nebo webové stránky inzerenta
  • silné CTA (call to action, výzvu k akci)
  • silné sdělení (o co se jedná, co je účelem banneru)
  • originální design podle grafického manuálu značky (o tom, co by grafický manuál měl obsahovat, jsme psali v našem starším článku, ale patří tam například: barvy, fonty, fotografie, claimy, prvky…)

Pokud chcete začlenit bannery do své komunikace, měli byste zvážit všechna pro a proti:

Výhody:

  • bannery jsou víceúčelové: slouží k budování značky, prodeji produktů, propagaci novinek…
  • grafické zpracování: máte šanci být originální a rychle zaujmout zákazníka
  • jednoduchost

Nevýhody:

  • bannerová slepota: zákazník již bannery ignoruje/přehlíží
  • blokace reklam: znemožňuje zobrazování bannerových reklam

Další výhodou bannerů je, že je můžeme využít hned na několika platformách. Nejčastější z nich jsou Google Ads, Sklik, Facebook, Instagram, ale pro každé umístění je dobré zvolit jiný formát. Jejich přehled najdete v grafice níže:

Ještě předtím než se pustíte do vašich prvních bannerů ujistěte se, že víte, kdo je vaše cílová skupina, kterou chcete oslovit. Podle toho si poté můžete vytvořit bannery na míru svému businessu (kde se zákazník nejčastěji pohybuje, jaká zařízení nejvíce používá, na jaké weby chodí,…). Práci s bannery vám mohou usnadnit i grafické šablony, které se nám osvědčily. Více si o nich můžete přečíst v našem článku.