Jak vyloučit dezinformační weby v Google Ads?

Máme tu pokračování článku o inzerci na dezinformačních webech. V první části jsme si pověděli, proč pro vaši značku není dobré inzerovat na dezinformačních webech, v pokračování jsme už šli do praxe a názorně jsme si ukázali, jak vyloučit konspirační platformy i z reklamního systému Sklik. Dnes se podíváme na to, jak vyloučit tyto weby v Google Ads. Bude to sice o něco složitější, ale my jsme si pro vás přichystali návod s ukázkami, podle kterých byste měli vše zvládnout. 

Kde vzít seznam dezinformačních webů?

My v Unikum jsme vycházeli z veřejně přístupného seznamu ze stránky Konšpirátoři.sk. Pokud při kontrole zobrazení reklam v obsahové síti narazíme na další podezřelé weby, tak je ručně vložíme do již vzniklého seznamu vyloučení. Web Konšpirátoři.sk obsahuje kromě seznamu cíleně lživých webů i stupnici “závadnosti”. Na ní jsou seřazeny weby dle toho, do jaké míry jsou konspirační, přičemž ty, které jsou nejníže na stupnici, nemusí být úplně konspirační, nicméně inzerce na nich se nedoporučuje z důvodu bezpečnosti značky. 

Vyloučení umístění v Google Ads pomocí listu vyloučených umístění na úrovni MCC

První možnost, jak je možné vyloučit inzercí vaší značky na dezinformačních webech, je nasazení Seznamu vyloučených umístění na úrovni MCC. Toto řešení je vhodné především pro marketingové agentury nebo pro firmy, které mají víc reklamních účtů. Buďte ve svém MCC účtu a nahoře vpravo jděte do nastavení a poté vyberte nabídku “Seznam vyloučení umístění”.

V dalším kroku klikněte na bílé plus v modrém kolečku.

A v dalším kroku kliknete na tlačítko “New list” a dále kliknete dole na tlačítko “Enter multiple placements”.

Právě sem poté vložíte všechna umístění webů, na kterých se nechcete zobrazovat. Nevýhoda tohoto typu vyloučení je, že jednou za čas je potřeba tento seznam aktualizovat. Tento krok se vám pokusíme ulehčit: na konci každého měsíce budeme umístění aktualizovat podle dostupných seznamů dezinformačních webů a vy si jej můžete celý zkopírovat a znovu nasadit. Díky tomu se vaše reklamy nebudou zobrazovat na místech, která vám mohou spíš uškodit. 

Celá práce zde však nekončí, tento list vyloučených umístění je pak nutné přidat do jednotlivých účtů.
Vpravo nahoře zadejte do lupy v anglické verzi “sub-account settings”, v české verzi pak “nastavení podúčtů”. Zde si vyberete všechny účty, kterých chcete, aby se vyloučení týkalo, a poté jen dáte upravit a přidáte seznamy vyloučených umístění.

Nasazení pouze na jeden účet

Pokud spravujete jen jeden či více separátních účtů bez MCC účtu, postup je stejný, jen je třeba vytvořit tento seznam v každém účtu zvlášť. Zároveň vám ale odpadá poslední krok, ve kterém je potřeba spojit daný seznam vyloučených umístění do jednotlivých účtů. Každopádně daný seznam je pak nutné aplikovat na jednotlivé kampaně. Pokud tedy nasazujete novou kampaň v obsahové síti, nezapomeňte na přidání seznamu vyloučených umístění, aby se vaše reklamy nezobrazovaly na pochybných stránkách.

Fair Advertising

V rámci hackatonu „Jak posílit svobodnou a demokratickou společnost?” vznikl projekt Fair Advertising. Tato iniciativa na Twitteru upozorňuje seriózní firmy, že se jejich reklamy zobrazují na dezinformačních webech. Cíleně na tyto weby chodí a firmy upozorňuje ve svých tweetech. Je tedy jasné, že pokud se vaše firma na tomto twitterovém účtu neobjeví, je to pro vás jedině dobře. Nicméně v minulosti zde byly zmíněny i některé velké e-shopy.

Doporučení na závěr

Pokud s tvorbou konspiračních webů nesouhlasíte, není nic jednoduššího než vyloučit zobrazování vašich reklam na těchto stránkách. Zároveň pokud má být vaše značka prémiová, mohlo by to její vnímání rapidně zhoršit, kdyby se zobrazovala na stránkách dezinformačních webů. 
Pokud má jít o exkluzivní brand, bude pro vás pravděpodobně aktuální i to, abyste zobrazování vašich reklam v obsahové síti ještě více omezili například i o bulvární plátky. Pokud máte nějaké další otázky na toto téma nebo chcete pomoci s online marketingem, neváhejte nás kontaktovat.