WORLD OF CHILLI  ⁄  SVĚT CHILLI PAPRIČEK Z ČESKÉ REPUBLIKY


MIGRACE Z OPEN-SOURCE SYSTÉMU ANEB PÁLIVÉ DOBRODRUŽSTVÍ SE SHOPTETEM

 
 
World of Chilli je byznys dvou sympatických a ambiciózních dam z Jižní Moravy – Aleny Doležalové a Hany Polákové. Díky příznivé shodě okolností začaly v roce 2012 jako jediné v České republice s velkoplošným pěstováním chilli papriček, díky čemuž dnes sklízejí ve svých jedenácti fóliovnících několik tun ostrých papriček ročně.

JAK TO CELÉ ZAČALO

Koncept World of Chilli se nám už od začátku naší spolupráce, v srpnu 2018, moc líbil. Nevšední produkt a zajímavý příběh kolem něj nás o to víc motivoval a stal se výzvou pro všechny naše specialisty.

Na začátku naší spolupráce bylo hlavním cílem podpořit ne tak známý brand, proto byla podpora pomocí PPC kampaní naší první volbou. Při snaze o rozšiřování marketingových aktivit jsme však brzy narazili na problémy spojené s redakčním systémem Joomla, na kterém byl e-shop postaven. Jednoduché nastavení marketingového měření, příprava XML feedů pro shoppingové nebo socials kampaně, export databáze emailů do mailingu, nebo úprava vzhledu košíku prostě nebyla bez pomoci programátora možná.

 

Z WEBOVÉ JOOMLY POD E-SHOPOVÝ SHOPTET


ZÁKLADEM ÚSPĚŠNÉHO ONLINE MARKETINGU JE DOBŘE FUNGUJÍCÍ WEB, A TO JAK Z TECHNICKÉHO, TAK Z OBSAHOVÉHO HLEDISKA.

 
I díky Shoptetu se nemusí jednat o finančně nákladné a zdlouhavé rozhodnutí. Důležité je mít pevné nervy, výdrž a jasno v tom, co od e-shopu očekáváte. A jak to může vypadat, když se k tomu spojíte s dobrým parťákem, který tomu rozumí?

Limity open-source systémů pro e-shopy

Využívat pro e-shopy open-source systémy, jako je Joomla nebo WordPress, které jsou vhodné zejména pro potřeby standardních obsahových webů, nepovažujeme za moc rozumné řešení.
 
Pokud navíc nemáte dobré programátorské schopnosti nebo štědrý budget na zakoupení doplňkových modulů či placení externího programátora, brzy bude vaše nervozita a trápení s e-shopem jenom narůstat. Před otevřením nového e-shopu si proto pečlivě promyslete výběr vhodného redakčního systému a hromadu peněz na programátora nebo moduly raději investujte do jiných oblastí vašeho byznysu.
Ukázka původního e-shopu postaveného na redakčním systému Joomla.

SBĚR POŽADAVKŮ PRO NOVÉ ŘEŠENÍ

Úspěšně jste vybrali redakční systém, na kterém váš e-shop bude stát, a teď hurá do jeho výroby. Říkáte si, jak vlastně na to? Základem každého projektu by měly být kvalitní podklady a informace, abyste měli jasno co a jak. Jinak to nevypadalo ani v případě naší spolupráce s WOCH.
 
V prostorách naší agentury u šálku dobré kávy jsme klienta vyzpovídali, a snažili se z něj dostat co nejvíce informací o tom, co ho aktuálně na práci s e-shopem štve, co má na něm naopak rád a co by se mu líbilo, aby uměl navíc. Všechny poznámky jsme pečlivě roztřídili a přetavili je do akčního plánu. I díky tomu jsme měli jak my, tak klient jasno v tom, co a kdy se bude řešit, jak dlouho to potrvá a kdo má za jednotlivé úkoly odpovědnost.
 
Zkuste to tedy také a postavte se ke svému e-shopu odpovědně. Připravte si plán jednotlivých kroků, co musíte pro váš dokonalý e-shop udělat, a kromě pořádku ve věcech budete mít i dobrý pocit, že celý váš projekt držíte pevně ve vlastních rukou.

TÝMOVÁ PRÁCE JAKO ZÁKLAD ÚSPĚCHU

Díky přehlednému projektovému TO DO listu, který jsme si ve spolupráci s WOCH připravili, a rozdělení jednotlivých úkolů mezi více specialistů, včetně grafika a programátora, jsme vytvořili dobře fungující tým. K plnění dílčích úkolů ve stanovených termínech nám pomáhala i pravidelná kontrola, která by neměla chybět ani ve vašem projektu. V průběhu 60 dní jsme společnými silami stvořili e-shop, který dělá radost ne jenom zákazníkům, ale i samotným majitelům WOCH.
Na novém e-shopu World Of Chilli naleznete celou radu pikantních produků.

SPUŠTĚNÍ E-SHOPU A PRVNÍ VÝSLEDKY

Vypuštění nového e-shopu na světlo světa je docela adrenalinová záležitost. V online světě totiž číhají zákazníci, kteří vám nic nedarují. Hlavně se z toho prosím ne…zblázněte :).
 
Návod, jak psychicky přežít první týden spuštění e-shopu ve zdraví, je vcelku jednoduchý. Nemějte přehnaná očekávání (jako třeba 300 objednávek za 7 dní za 100 000 Kč apod.) a stanovte si SMART cíle, které umíte splnit.

V NAŠEM PŘÍPADĚ, KDY SE JEDNALO O PŘESUN UŽ EXISTUJÍCÍHO WEBU NA NOVÉ ŘEŠENÍ, JSME SI STANOVILI TŘI ZÁKLADNÍ CÍLE:
Díky správné komunikaci plánované změny směrem k zákazníkům, pomocné ruce při práci se systémem a znalostmi s migrací webů se nám všechny tři body povedly na výbornou.

UŽ V PRVNÍM TÝDNU JSME S NOVÝM E-SHOPEM ZAZNAMENALI:
Organicu jsme ublížili jenom minimálně, a i po třech měsících od migrace a spuštění vidíme rostoucí trend organické návštěvnosti a tržeb.

LADĚNÍ A DALŠÍ OPTIMALIZACE E-SHOPU

Spuštěním e-shopu vaše práce zdaleka nekončí, protože se na vás budou hrnout první feedbacky od zákazníků, co kde zlepšit nebo změnit. Nebuďte vůči kritice skeptičtí a přijměte ji s pokorou a pozitivním přístupem.
 
I tři měsíce od migrace z Joomly na Shoptet máme stále co s WOCH-em vylepšovat. Kromě grafických vychytávek na webu, zlepšování objednávkového procesu a zákaznického servisu se snažíme zejména o aktuálnost obsahu na webu a reagování na aktuální trendy.